1 צפייה בגלריה
בתיכון "שז"ר" בבת ים נשלחו תלמידים לבידוד מחשש להדבקה בקורונה
בתיכון "שז"ר" בבת ים נשלחו תלמידים לבידוד מחשש להדבקה בקורונה
מספר התלמידים שבבידוד הולך ועולה
(צילום: חגי דקל)
יותר מפי 3 מאומתים לעומת אותו אתמול בשבוע שעבר. שיעור החיוביים יותר מהוכפל. מקדם ההדבקה עלה מ-1.36 ל-1.71. נתוני הקורונה אתמול (ו') לעומת אלו לפני שבעה ימים בדיוק מראים את ההתפשטות המהירה של האומיקרון בישראל - והתוצאה היא גם זינוק במספר התלמידים שבבידוד.
מדיניות הבידודים אמנם רוככה השבוע, אבל בכל זאת מספר התלמידים שבבידוד הולך ועולה. לפני שבועיים נמנו 32 אלף תלמידים בבידוד, בשבוע שעבר 38 אלף ושלשום המספר כבר הגיע ל-62,570.
גם מספר התלמידים המאומתים לקורונה עלה במקביל - מ-4,827 תלמידים חולים פעילים בשבוע שעבר ל-9,914 אתמול. מתוך כמעט 5,000 המאומתים שלשום, 2,223 הם תלמידים. בשבוע שעבר מספר התלמידים החיוביים היה 680. לפני שבועיים - 450.
בדקנו: האם אוכפים את חובת המסכות בשטחים פתוחים?
(צילום: אלי מנדלבאום, שחר גולדשטיין, אסף מגל )

ובזמן שמספר הילדים שבבידוד מזנק, עולה השאלה מה עושים ההורים. במקרה של ילדים קטנים, הוריהם לא יכולים להיות בבידוד מהם אלא נדרשים לטפל בהם, אבל במשרד הבריאות הבהירו כי אם ההורים מחוסנים - הם לא צריכים להיות גם כן בבידוד.
באתר המשרד נכתב כי "מלווים" - משמע הורים שמטפלים בילד מתחת לגיל 12 או בחסר ישע - לא חייבים להישאר בבידוד אם הם מחוסנים או מחלימים, גם אם הילד שהם מלווים נמצא בבידוד.
עם זאת צוין כי מומלץ לעשות בדיקת PCR במקרה של מחלה וכמובן לעטות מסכה, לשמור על ריחוק ועל היגיינת ידיים במפגש עם מבודדים. מלווים של חולה בזן אומיקרון צריכים להיכנס לבידוד גם אם הם מחוסנים או מחלימים. לעומת זאת הורים שלא חוסנו או החלימו צריכים להישאר בבידוד עם האדם שאותו הם מלווים.
שר הבריאות הורוביץ, אתמול
(צילום: לע"מ )

בכל מקרה, מי שהיו במגע הדוק עם חולה מאומת והם לא מחוסנים או מחלימים נדרשים להיכנס לבידוד. מגע הדוק נחשב לחשיפה במשך למעלה מ-15 דקות במרחק של פחות מ-2 מטרים. במקרה של חשיפה לחולה שנדבק בווריאנט אומיקרון – גם מחוסנים ומחלימים צריכים להיכנס לבידוד.
במשרד הבריאות ציינו כי מגע הדוק יכול להיות גם מגע פיזי, כמו נשיקה, חיבוק או לחיצת יד, עם חולה מאומת – בלי קשר למשך השהייה בסביבתו. אבל באוסטרליה שונתה הגדרת "מגע הדוק". ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר כי מעתה מגע הדוק ייחשב למי ששהה לפחות ארבע שעות לצד חולה מאומת בבית או במקום אחר כבית אבות.

80% מהחולים הפעילים בת"א - ילדים ונערים

לפי הנתונים המעודכנים, מבין 2,948 החיוביים שאובחנו מחצות ועד כניסת השבת קרוב למחצית הם עד גיל 19. מהנתונים עולה כי 119 מהמאובחנים הם בני עד 4, 584 הם בני 5 עד 11, 364 בני 12 עד 15 ועוד 205 בגילים 16 עד 19.
משרד הבריאות גם פרסם את שיעור הילדים מבין החולים הפעילים בכמה יישובים. בירושלים 1,601 בני עד פחות מ-19 מוגדרים כחולים פעילים, בתל אביב 1,208 – המהווים קרוב ל-80% מכלל החולים הפעילים בעיר, ובחיפה 303 – שם כמעט שניים מתוך שלושה חולים פעילים הם בני פחות מ-19.
מבין 93 החולים הקשים יש נער בקבוצת הגיל 16 עד 19 וילד בקבוצת הגיל 5 עד 11. שניהם לא התחסנו כלל.
פורסם לראשונה: 20:14, 31.12.21