חוטובלי: "ההפגנה התהפכה עליהם כמו בומרנג"
(צילום: אסף חן)

שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי אמרה הבוקר (יום ה') שההפגנה שהתקיימה נגדה ביום שלישי מחוץ לבית הספר לכלכלה בלונדון השיגה את המטרה ההפוכה של מארגניה. בראיון לאולפן ynet היא הוסיפה: "ההפגנה התהפכה עליהם כמו בומרנג. הם יצאו בריונים ואלימים. התקשורת כאן סוערת על זה והממשלה הבריטית גינתה אותם מקיר לקיר. המסר של הממשלה היה שיש נציגה דיפלומטית רשמית ומולה אנשים אלימים שניסו למנוע ממנה לדבר".
על האירוע עצמו היא סיפרה: "הגעתי להרצות באחד מבתי הספר המובילים בעולם שנמצא בלב לונדון. חלק מהעבודה שלי כשגרירה הוא להגיע לכל הבמות האקדמיות החשובות. ההרצאה התקיימה במשך שעה וחצי מול 200 סטודנטים. לא הצליחו להפריע לה או לבטל אותה למרות הלחצים".
חוטובלי מול המפגנים, ביום שלישי בערב בלונדון:
2 צפייה בגלריה
ציפי חוטובלי מוברחת מאוניברסיטה בלונדון לאחר מחאת פעילי BDS
ציפי חוטובלי מוברחת מאוניברסיטה בלונדון לאחר מחאת פעילי BDS
(מתוך טוויטר)
2 צפייה בגלריה
ציפי חוטובלי מוברחת מאוניברסיטה בלונדון לאחר מחאת פעילי BDS
ציפי חוטובלי מוברחת מאוניברסיטה בלונדון לאחר מחאת פעילי BDS
(מתוך טוויטר)
- אין פה החמרה במצבנו הבינלאומי? רואים את זה בהרבה מקומות. בין אם מדובר בפעילי BDS או באנטישמיות. "זאת לא החמרה. מאז שאני מכירה שגרירים של ישראל - כולם עברו אותו דבר בקמפוסים. פשוט אותי צילמו. ההבדל בעיניי הוא שממשלת בריטניה יצאה בגינוי חריף, לכן להיפך - יש חיזוק למעמד המדיני שלנו. זה דבר חריג בכל קנה מידה כשכל שרי ממשלת בריטניה באים להגן על הצד הדמוקרטי לעומת אלה שרוצים להשתיק".
לדברי חוטובלי, מארגני ההפגנה הם חברי התא הסטודנטים הפלסטיני המייצג מיעוט באוניברסיטה: "הרוב רואה בישראל דבר חיובי - מדינה מובילה בחיסונים, בתרבות ובטכנולוגיה. ההפגנה מעידה על שוליים שרוצים להשתיק את הקול של ישראל ואנחנו לא ניתן להם. כשגרירה אני לא פוחדת, יש לי אבטחה מצוינת. אלך להשמיע את קולה של ישראל בכל מקום ובכל במה".
- הבעיה אחרת. הסטודנטים של היום הם המנהיגים של המחר. שומעים סטודנטים ישראלים בחו"ל שאומרים שהם מרגישים לא בטוחים. את לא חוששת ממה שיקרה בעוד 20 שנה לאהדה כלפי ישראל? "אני מוטרדת מאווירה לא טובה בקמפוסים וזאת הסיבה שאני ממשיכה להופיע. איך יתעצב דור העתיד אם לא ננהל דיאלוגים? אם לא נשמע שאלות קשות ונגיב עליהן כפי שעשיתי? זו השליחות שלי כאן, לנהל שיח עם כל הקהילות בבריטניה. מיעוט הקולני לא ירתיע אותי".