אתר ה-BBC הבינלאומי פרסם - שוב - כותרת מטעה בעקבות המתקפה האיראנית בלילה שבין שבת לראשון. בכותרת באתר שתיארה את אירועי התקיפה האיראנית נגד ישראל, נכתב כי "אזעקות נשמעו באזור ירושלים תוך כדי ש'אובייקטים' יורטו מעל העיר".
בעקבות זאת, דוברת שגרירות ישראל בלונדון, אורלי גולדשמיט, פרסמה ביקורת חריפה ברשת החברתית X כלפי ערוץ החדשות הבריטי, הידוע בחד-צדדיותו בסיקור של ישראל. גולדשמיט פרסמה תמונה המצטטת את דברי האתר, וכללה צילום של אחד מהטילים הבליסטיים שיורטו, בין היתר בעזרת שיתוף פעולה צבאי ישראלי-בריטי. בפוסט, היא ציינה בציניות כי אין מדובר ב"אובייקטים", כמו מטוסי נייר או בקבוקי שתייה קלה, כי אם בטילים ובכלי טיס בלתי-מאוישים, שהכילו חומר נפץ רב. "האם אתם לא חושבים שאתם (שוב) מטעים את הקוראים שלכם?", חתמה גולדשמיט את הציוץ.
בהמשך לפניות הרבות בעקבות הציוץ של שגרירות ישראל, ב-BBC הבינו ככל הנראה כי מדובר בכותרת בעייתית, החוטאת למקצועיות עיתונאית, בלשון המעטה, ואכן לאחר מספר שעות תוקנה הכותרת באתר, והמילה "אובייקטים" הוחלפה במילה "טילים".
בחודש אוקטובר האחרון, כמה שבועות לאחר פרוץ המלחמה, ב-BBC האשימו את ישראל בפיצוץ שאירע בבית החולים אל-אהלי ברצועת עזה, מבלי לחכות לבירור הפרטים וללא כל תחקיר, שלאחר מכן התברר שנגרם משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. כמו כן, ב-BBC התעקשו לא לכנות את חמאס ארגון טרור ואת פעיליו מחבלים, ובמקום זאת הרשת כינתה אותם "לוחמים חמושים".
3 צפייה בגלריה
פרסום על אזעקות בירושלים בעקבות המתקפה האיראנית
פרסום על אזעקות בירושלים בעקבות המתקפה האיראנית
הכותרת המתוקנת ב-BBC
3 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
אולפני BBC לאחר שרוססו באדום בעקבות מחאה נגד הרשת
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
3 צפייה בגלריה
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
"אם המלך יכול לכנות את חמאס טרוריסטים - גם אתם יכולים"
(צילום: Carl Court / GettyImages)
בעקבות הסיקור המוטה של המלחמה, התעוררה מחאה נרחבת בלונדון, כשאלפי מפגינים התכנסו מחוץ לבניין BBC, מחו עם שלטים ואף ריססו בצבע אדום את הבניין שבו נמצאים אולפני הרשת.
בהמשך, ב-BBC הודו בטעות בנוגע לסיקור הפגיעה בבית החולים, ואחר כך - בעקבות המחאה החריפה הודיעו כי לא יכנו את מחבלי חמאס בשם "חמושים", אלא "ארגון שהוגדר כארגון טרור על ידי ממשלת בריטניה ואחרים", או בפשטות חמאס.