2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט בפתח ישיבת הממשלה השבועית, הבוקר
(צילום: לע"מ)
על רקע התורים העצומים במתחמי בדיקות האנטיגן, המחסור בבדיקות ביתיות והבלבול שנגרם ממתווה הבדיקות החדש, ראש הממשלה נפתלי בנט אומר כי הוא "מבין את התסכול וקשוב אליו" - ומבטיח לפעול לקיצור זמני ההמתנה והוזלת הבדיקות הביתיות.
בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב בנט: "אני מבין את התסכול וקשוב אליו. גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה". בנט הסביר כי האומיקרון "מדבק בהיקפים שלא הכרנו" וכי "זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו סגר כללי. מידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שאצלנו, בישראל, ידבקו בסך הכל בין 4-2 מיליון אזרחים בגל הנוכחי".
בנט מתייחס למחסור בבדיקות בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: לע"מ )

בנט מנה צעדים שנקטה הממשלה, כגון ייבוא מלאי תרופות, אישור המנה הרביעית של החיסון והכנסת בתי החולים. "כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההיערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים. אני מבין את התסכול, אבל מבקש מכם להיות מודעים גם לזה", כתב.
בנט התייחס לצורך לשלם עבור בדיקות ביתיות, שהפכו לחלק ממתווה הבדיקות החדש. "אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בישראל, לשמחתנו, יש הרבה ילדים לכל משפחה, אבל כמובן שכתוצאה מכך העלות המצטברת גבוהה. בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה הזאת".
לבסוף כתב: "הימים הראשונים בתחילתו של כל גל הם קשים ומבלבלים, ודאי במצב שבו מספר המאומתים היומי גדול לאין ערוך מהגלים הקודמים. אנחנו מתאימים את ההחלטות להתנהגות הווריאנט ולמצב התחלואה. אני מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".

לאחר 4 שעות בתור לבדיקת קורונה בי-ם: המטושים נגמרו והבדיקות הופסקו
(צילום: גיל יוחנן )

2 צפייה בגלריה
עומסים כבדים במתחם בדיקות קורונה עין יעל, ירושלים
עומסים כבדים במתחם בדיקות קורונה עין יעל, ירושלים
התור העצום לבדיקות אנטיגן בעין יעל בירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
מוקדם יותר השתתף בנט בישיבת ממשלה שבה כמה שרים מתחו ביקורת על המדיניות מול גל התחלואה. שר הרווחה מאיר כהן אמר: "הציבור לא איתנו ויש הרבה בלבול. יש דברים שאנחנו עושים כמו לאפשר התקהלות של עשרות אלפים במגרשים - וזה מבלבל את הציבור". שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הוסיפה: "אנחנו לא ברורים בהנחיות שלנו, כל היום מבקשים מאיתנו הבהרות. התחושה בציבור היא שהממשלה ויתרה על המאבק בקורונה". שר החקלאות עודד פורר אמר כי "כדי להבין חוסר אמון בציבור צריך ללכת לתורים לבדיקות של מד"א".
מתווה הבדיקות החדש שעליו הכריזה הממשלה הוביל לעומסים אדירים במוקדי בדיקות האנטיגן המפוקחות, ובמקביל מחסור בערכות בדיקה ביתית ברשתות הפארם. מאז שעות הבוקר השתרך תור של יותר ממאה מכוניות במוקד של מד"א בעין יעל בירושלים. אחר הצהריים הופסקו הבדיקות שם לאחר שאזלו ערכות הבדיקה. כך למשל צלם ynet גיל יוחנן המתין בתור ארבע שעות - ואז נשלח לביתו כלעומת שבא.