אחרי קרב היריות הממושך אמש (שבת) בשדרות, בניין תחנת המשטרה בעיר נהרס כליל על ידי שני דחפורי ענק שהובאו למקום. אזרחים בודדים צופים בזהירות במחזה הקשה מתריסי חלונות הבתים, בעוד חיילים זועקים לעברם לסגור החלונות ולהסתגר בבים מחשש לעוד מחבלים שהצליחו להימלט ומסתתרים בעיר. רכב הטנדר של המחבלים פונה מהזירה ובשטח פזורים ספרי קוראן וציוד רב ללקיחת שבויים שהביאו איתם מעזה.
4 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
במקביל, כוחות מיוחדים רבים של צה"ל ממשיכים בסריקות נרחבות ברחובות העיר, כשמדי פעם נשמעות אזעקות והכוחות תופסים מחסה. תושבים מתלוננים שבחלק מהעיר יש בעיות תקשורת קשות, מה שמקשה גם על יצירת קשר עם קרובי משפחה בניסיון לברר מה עלה בגורלם. בינתיים, לבית החולים ברזילי שבאשקלון הובאו גופות שאותרו בשטחים שונים בגזרות הלחימה.
4 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
טנדר המחבלים
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
אהרון לוי, תושב העיר, סיפר כי "השוטרים והחיילים פרוסים פה ברחבי העיר. יש הרס וחורבן. אזרחים רבים עזבו ונסעו למרכז, יישובי העוטף עזבו לאזור המרכז והיישובים יישארו ריקים שם".
עוד סיפר לוי, כי "זה נראה כמו מערכה ארוכה וממושכת. יש אזעקות וירי מסיבי. המספרים של ההורגים, הפצועים והדאגה לחטופים ברצועת עזה, לצד נעדים נוספים, לא פוסקת".

אחרי 20 שעות: הושגה שליטה על תחנת המשטרה

בתוך כך, אחרי קרב של שעות ארוכות מול מחבלים שהתבצרו בתחנת המשטרה בשדרות, המשטרה הודיעה הלילה כי הושגה שליטה מלאה על המקום ומסרה כי 10 מחבלים חוסלו.
כוחות צה"ל פורצים את תחנת משטרת שדרות

הקרב על התחנה בשדרות, שעליה השתלטו מחבלים בשעות הבוקר שנכנסו לעיר עם מתקפת הפתע, ארך כ-20 שעות. כחלק ממנו התרחשו חילופי אש בין שוטרים למחבלים במקום.
בשלב מסוים, עם התארכות הקרבות, מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן הורה לסיים את האירוע בכל מחיר, גם אם זה אומר להשמיד את התחנה - ומעט אחרי השעה 22:00 החל דחפור להרוס חלק מהתחנה. בעקבות זאת נפתחו חילופי אש כבדים במקום, והתחנה החלה לעלות באש.
4 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
רכבי צה"ל מחוץ לתחנת המשטרה
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
גם טנק צה"לי הוזעק למקום, במטרה לירות פגזים לעבר התחנה, ויחד איתו הובאו גם כלים ממוגנים נוספים.
במהלך הפעילות להחזרת השליטה בתחנה עלה חשש שהמחבל האחרון שהתבצר במקום וניהל קרב ירי מול הכוחות הצליח להימלט. תושבי שדרות נקראו בעקבות זאת להסתגר בבתים עם דלתות נעולות.
"אנחנו עדיין בסיטואציה של למצות את האפשרות שיש מחבלים בתוך העיר. הצבא ממשיך לסרוק ואני מבקש מהתושבים להמשיך להיות באותו נוהל - דלתות סגורות, חלונות מוגפים. לא לפתוח לאף אחד", אמר ראש העיר אלון דוידי בשעה 04:00 בבוקר - קצת לפני ההכרזה על השליטה בתחנה. "יש גם ירי של רקטות. אנחנו בזירה הקשה ביותר - תחנת המשטרה. אנחנו עוסקים גם בפינוי ההרוגים והכוחות ממשיכים לבצע את המערכה שלהם מול המחבלים".