הרקטות החדשות של חיזבאללה - והטענה לירי על מתקנים צבאיים: נזק כבד נגרם הבוקר בקריית ביאליק, בבית שערים שבעמק יזרעאל ובמורשת שבמשגב, בעקבות המטחים של ארגון הטרור לצפון. חיזבאללה ניסה מנגד לטעון כי כיוון לבסיס רמת דוד ולמפעל של רפאל, במה שכינה כ"תגובה הראשונית" למתקפות הביפרים.
הן לאחר המטחים לעמק והן לאחר אלו לקריות טען חיזבאללה כי עשה שימוש ראשון בטילי "פאדי 1" ו"פאדי 2", לצד ירי קטיושות. ב"אל-מיאדין" נכתב כי פאדי 1 הוא רקטה בעלת קליבר של 220 מ"מ וטווח של 80 ק"מ. ברשת המזוהה עם חיזבאללה נכתב כי לפאדי 2 קליבר של 302 מ"מ והטווח שלו - 105 ק"מ.
ההרס מהנפילות בקריית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

גורמים אמרו ל"אל מיאדין" כי "זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בטילים אלו מאז 8 באוקטובר", פתיחת החזית הצפונית במלחמה. לדבריהם, "בתקיפה הזו חיזבאללה לא השתמש בטילים מדויקים. הטילים שמקורם באחד ממתקני עימאד לא הושפעו כלל מהתקיפות של האויב".
אחד מהמתקנים נחשף לאחרונה בסרטון שפרסם חיזבאללה. בסרטון ניתן לראות את פלטפורמות שיגור הטילים הנשלפות מתחת לאדמה ואת שם המתקן. ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה צוין אז כי "הסרטון מציג את הסודיות הנשמרת סביב מיקום יכולות הטילים של ארגון הטרור. המתקן נמצא עמוק מתחת לאדמה, רחוק מיכולות מודיעין עוינות ומספק גם הגנה מפני מטרות עוינות". המתקן התת-קרקעי בסרטון כונה "עימאד 4" וייתכן כי הוא שימש לאחסון טילי הפאדי.
חיזבאללה פרסם תיעוד: הטילים במתקן התת-קרקעי

כאמור, לאחר הירי לקריות אמרו בחיזבאללה כי מדובר ב"תגובה ראשונית" למתקפות הביפרים ומכשירי הקשר - אבל התייחסות לחיסולו בדאחייה של ראש מערך המבצעים איברהים עקיל ושל מפקדים רבים אחרים מכוח רדואן - לא הייתה. אחרי שני המטחים הראשונים לעמק הם אמרו כי זו "תגובה לתקיפות הישראליות הרחבות. חזית התמיכה שנתניהו רוצה לעצור הולכת ומתרחבת בהיקפיה".
לפי ערוץ אל-ג'דיד הלבנוני טילי הפאדי נקראים על שם פאדי חסן א-טוויל, פעיל חיזבאללה שנהרג בג'זין בדרום לבנון בשנת 1987 יחד עם פעילים נוספים במסגרת פעילות נגד ישראל. גופתו נשארה בשדה הקרב שמונה ימים. הוא יליד 1969, במקור מחירבת סלם ואחיו של וויסאם א-טוויל שחוסל בינואר השנה. פאדי הצטרף לחיזבאללה ב-1982 והשתתף בפעולות מעקב, מודיעין ומארבים.
3 צפייה בגלריה
טילי הפאדי נקראים על שם פאדי חסן א-טוויל
טילי הפאדי נקראים על שם פאדי חסן א-טוויל
טילי הפאדי נקראים על שם פאדי חסן א-טוויל שחוסל ב-1987
הבוקר לראשונה, נשמעו אזעקות גם בקריות. מבנה בקריית ביאליק נפגע, לצד כמה כלי רכב - ובתיעוד נראה ההרס הרב במקום. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים - גבר כבן 70 נפצע בינוני ושניים נפצעו קל, בהם נערה בת 16. אחרים לקו בחרדה. זמן קצר לאחר מכן שוגר מטח כבד נוסף לקריות, ובסך הכול שוגרו 85 רקטות תוך חצי שעה - ובסך הכול 110 מהלילה. הרס גם במושב מורשת שבמשגב, מנפילה נוספת. בחיזבאללה אמרו כי שיגרו עשרות טילים למפעל של רפאל בקריות "בתגובה ראשונית" למתקפות הביפרים ומכשירי הקשר.
3 צפייה בגלריה
טילי פאדי 2
טילי פאדי 2
טילי פאדי 2, כפי שנצפו בסרטון חיזבאללה
3 צפייה בגלריה
טילי פאדי 2
טילי פאדי 2
טילי פאדי 2 בתוך המתקן התת-קרקעי
במקביל נשמעו הבוקר אזעקות ביישובים במזרח הכינרת, שריפה פרצה ליד מושב רמות שבדרום הגולן בעקבות נפילה ואדם לקה בחרדה. אזעקה נשמעה הבוקר גם בערבה, בעקבות חשד לחדירת כטב"ם. אותו כטב"ם יורט, לפני שחצה לשטח ישראל. לאחר המטחים לקריות ולעמק יזרעאל, צה"ל החל בגל תקיפות חדש של מטרות חיזבאללה בלבנון. פיקוד העורף הודיע על שינוי בהנחיות מ-6:00 וביטול הלימודים מחיפה צפונה.