הדיון בבית המשפט, הבוקר
(צילום: משי בן עמי )

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 18.5 שנות מאסר על דוד בלאי (26), שרצח את משה אלמיהו (35) בכניסה למסעדת "עזרא ובניו" באזור לפני שנה. בנוסף, הוא ישלם 200 אלף שקל פיצוי למשפחת הקורבן. טומי טשלה (32), חברו של הרוצח שהחל את הוויכוח שבמהלכו נרצח אלמיהו והורשע באיומים וגרימת חבלה, ירצה לפי הסדר טיעון שנחתם עימו 40 חודשי מאסר בלבד וישלם 58 אלף שקל פיצוי למשפחת המנוח.
הרצח אירע ב-5 בפברואר 2022 בשעה 18:00 בערב, כשבלאי וטשלה, תושבי רחובות, הגיעו יחד עם קבוצת חברים למסעדת "עזרא ובניו". למקום הגיע גם אלמיהו עם חברים והם עמדו בכניסה למסעדה. טשלה ניגש אליהם, לחץ את ידם ושאל אם הם יודעים מי הוא, ואז שאל את המנוח מדוע הוא לא מברכו לשלום. המנוח השיב לו שאינו מכיר אותו והחל ויכוח.
2 צפייה בגלריה
גזר דין לדוד בלאי
גזר דין לדוד בלאי
דקר 6 פעמים. בלאי בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
טשלה איים על המנוח "אתה לא תצא מפה היום". חבריו ניסו להרגיעו וגם המנוח ניסה לדבר אל לבו, אך טשלה הוביל את המנוח אל מחוץ למסעדה כדי "לדבר בחוץ". המנוח סירב וטשלה קרא לבלאי חברו. השניים הובילו את אלמיהו אל מחוץ למסעדה, וטשלה הורה לבלאי לתקוף את המנוח במטרה לגרום לו חבלות, אולם בלאי שלף סכין ודקר את אלמיהו שש פעמים.
אלמיהו נפל, התרומם והצליח להגיע עד פתח המסעדה, שם התמוטט. אז ניגש טשלה לחבריו של המנוח אמר להם "חבר שלכם נדקר בחוץ, לכו לעזור לו". לאחר מכן חזרו שבלאי וטשלה לחבריהם והתיישבו איתם באחד משולחנות המסעדה. שעה לאחר מכן נקבע מותו של אלמיהו.
2 צפייה בגלריה
זירת הדקירה באזור
זירת הדקירה באזור
"חבר שלכם נדקר בחוץ, לכו לעזור לו". זירת הרצח באזור
(צילום: יריב כץ)
בלאי וטשלה הגיעו להסדר טיעון עם פרקליטות מחוז תל אביב ובלאי הורשע ברצח באדישות. תחילה הורשע גם טשלה ברצח אבל במסגרת ההסדר הסעיף נמחק ונותר סעיף של איומים וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.
אחותו של אלמיהו אמרה בדיון קודם: "ימים שלמים לא יספיקו להגיד את מה שיש לי להגיד עליו. קראתי לו מוש, הוא אחי הקטין, גדלנו בנפרד עד גיל 11 ומאז לא נפרדנו לשנייה. היינו נשמות תאומות. הוא היה נשמה טהורה, עזר לכל מי שביקש. החיים שלו לא היו קלים אבל הוא אהב אותם, הייתה לו תקווה שיהיה לו טוב. כשנולדה לו ילדה הוא חשב שזהו, מעכשיו החיים ישתנו והכול יהיה בסדר".
עו"ד אבי כהןעו"ד כהןצילום: מוטי קמחי
 עורך דין ירון גיגי ע"ד גיגי
עו"ד אבי כהן המייצג את בלאי מסר: "מדובר במקרה טרגי ומצער שבו קופחו חייו אדם. יחד עם זאת, הנאשם לא התכוון לגרום למותו של המנוח והפרקליטות קיבלה את טיעוניי ולכן כתב האישום תוקן לעבירה של רצח באדישות, מה שבעבר הייתה עבירת הריגה. הוא נדון למאסר ממושך ואנחנו נשקול את צעדינו לגבי הגשת ערעור".
עו"ד ירון גיגי שייצג את טשלה מסר: "ההגנה מברכת ומודה לפרקליטות שהסכימה למחוק את עבירת הרצח נגד מרשי. מדובר באירוע מצער שנושא תוצאה טרגית אך אין לו קשר למרשי".