ביום השני של הפסקת האש, מצהיר היום (שבת) הרמטכ"ל רב-אלוף הרצל הלוי כי ישראל תמשיך בלחימה מיד בתום הפסקת האש.
דברי הרמטכ"ל בטייסת המסוקים
(צילום: דובר צה"ל )

בביקור בטייסת מסוקים באחד מבסיסי חיל האוויר, אמר הרמטכ"ל: "אנחנו השלמנו אתמול קבוצה ראשונה של נשים וילדים שחזרה. היום אני מקווה שתגיע קבוצה שנייה. זו הפסקת אש שלא הייתה קורית בהסכם הזה אלמלא הלחץ שצה"ל כולו מפעיל. כל אחד תורם את החלק שלו למלחמה".
הוא הצהיר כי הלחימה תימשך בתום הפסקת האש: "אנחנו לא מתכוונים, לא רוצים, לא מוכנים לעצור את המאמץ הזה לפני שהבאנו חזרה את כל החטופים, כי באמת כל אחד מהם הוא שלנו, יש לנו חובה מוסרית עליונה להביא אותם חזרה".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל: ״אנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף ולתמרן בעזה״
הרמטכ״ל: ״אנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף ולתמרן בעזה״
הרמטכ"ל הרצי הלוי בבסיס חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל )
הרמטכ"ל התייחס לפעולות צה"ל בזמן הפסקת האש: "את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד, מנצלים כדי להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח, ואנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף בעזה, לתמרן בעזה, נעשה את זה גם כדי לפרק את חמאס, גם כדי לייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר וכמה שיותר חטופים, עד האחרון שבהם, ולפרק את חמאס".
רב אלוף הלוי סיכם: "לנו יש חובה להילחם וגם לסכן את החיים שלנו כדי שהם יוכלו לחזור ולגור שם בביטחון, ויש לנו חטופים שאנחנו נעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה".
גם ערב הפסקת האש שלח הרמטכ"ל מסר דומה. ביום חמישי האחרון הוא נפגש עם מפקדי החטיבות של אוגדה 36 בתוך רצועת עזה, וקיים הערכת מצב להמשך. "אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה, כך שהלחץ בתמרון ייצר את התנאים לשחרור החטופים", אמר הלוי בביקורו ברצועה ביום רביעי האחרון: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה, אנחנו ממשיכים עד הניצחון והולכים קדימה". הלוי שיבח את הלוחמים, ואמר: "אני מאוד גאה בכם, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל".