1 צפייה בגלריה
הרצי הלוי ויואב גלנט
הרצי הלוי ויואב גלנט
"קוראים להוריד את מפלס האש והלהבות". הלוי וגלנט
(צילום: דובר צה"ל, קובי קואנקס)
אחרי הטייסים והרופאים, 72 אנשי לוחמה אלקטרונית במילואים פנו לשר הביטחון יואב גלנו ולרמטכ"ל הרצי הלוי במכתב שבו כתבו כי הם חוששים לגורל המדינה בעקבות המהפכה המשפטית. "אנחנו קוראים לעצור את המהלכים לקעקועו של המשטר הדמוקרטי ולהחלשת מערכת המשפט", כתבו הלוחמים.
• לקריאת המכתב המלא לחצו כאן
"בימים אלו אנחנו צופים בדאגה בניסיון לשנות את צביונה של מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית, על ידי הובלת הפיכה משטרית", הוסיפו אנשי המילואים. "אנחנו רואים בשינויים המהירים המתבצעים בחקיקה פגיעה בעצמאות מערכת המשפט, הן באופן הפראי והחפוז בו הם מתבצעים והן באוסף החוקים המוצעים. שינויים בשיטת הממשל צריכים להיעשות תוך הידברות והסכמה רחבה ובכפוף לערכים יהודיים ודמוקרטים, ועל בסיס מגילת העצמאות".
(צילום: משי בן עמי)

בסיום מכתבם קראו הלוחמים לגלנט לעצור את החקיקה. "אנחנו קוראים לך להוריד את מפלס האש והלהבות ולקרוא לשיח ענייני ומכבד", הם כתבו. "חונכנו על מוטו היחידה: 'עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו'. אנחנו מבקשים מכם, באמצעות מכתב זה, לפקוח את עיניכם ולהקשיב לדאגתנו בדבר עתידה של המדינה".
גם 400 מילואימניקים של מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן פנו אל הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע, ואף צירפו עותק למפכ"ל יעקב שבתאי. "אנחנו מכירים אתכם היטב מימים ימימה, מעריכים אתכם מאוד, ואוהבים אתכם. התחלתם את דרככם הבטחונית המפוארת במערך המ"מ. אתם בשר מבשרנו. במערך המ"מ חונכנו תמיד שצריך לראות את המציאות בדיוק כפי שהיא, ולהתייצב מולה במלוא האומץ והנחישות. קראתם גם את העצומה הברורה שהוצאנו. אנו עדים כרגע להפיכה שלטונית אלימה שמתנוסס מעליה דגל שחור ענק, ושלא עוצרת לרגע", הם הזהירו.
לדבריהם, "כל שעה נחצים קוים אדומים נוספים של הרס הדמוקרטיה, רמיסת בג"צ והיועמ"שית, קריאות למחיקת כפרים ע"י שרים בכירים ועוד. היועמ"שית כבר הדגישה שהחקיקה המדוברת אינה סבירה ועתידה להפסל בבג"ץ, למרות זאת הקואליציה נחושה להתקדם בכל הכוח, ולכן לאסוננו משבר חוקתי חמור כבר מעבר לפינה: אנו מצפים מכם להתחייב שבתסריט כזה תפעלו תמיד לפי הנחיות בג"ץ והיועמ"שית כאינסטנציה סופית, ותבטיחו את המשך קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית הנתונה לשלטון החוק".
"ללא שלטון חוק, ללא עליונות בג"ץ והיועמ"שית – ביטחון המדינה ייפגע אנושות, ליבת האיכות של אנשי מערכת הבטחון תתפרק, והמשרתים יהיו חשופים לבתי דין בינלאומי שלא בצדק. פגישות ריכוך לא יועילו, אין ולא יהיה לנו חוזה עם דיקטטור, ואי אפשר לגרום למילואימניקים להתנדב לשרת דיקטטור. כשתובטח הדמוקרטיה באופן שלם ומהותי – נשמח לחזור להתנדב בגאווה, ולחזור לאנונימיות. אלה המילואים שלנו עכשיו, ואנו לא נרפה ולא נוותר".
בתחילת השבוע הודיעו 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית אם יידרשו. בכירים בצה"ל אמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר. לדבריהם, לא ייתכן שטייס יבחר לאיזה סוג מילואים הוא מתייצב. בצה"ל חוששים שהם יאבדו כשירות לטיסה מבצעית.
אתמול הודיעו טייסי המילואים מטייסת 69 כי יתייצבו היום ביחידה - אך במקום האימון שאליו זומנו, הם יקיימו "שיח לוחמים". "אנחנו נענים לקריאת מפקדינו ונתייצב מחר ביחידה לשיח לוחמים. יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש", מסרו.
אחרי מחאת הטייסים, יותר מ-200 רופאות ורופאים במילואים חתמו ביום שני על מכתב חריג שבו ציינו כי אם הליכי החקיקה של המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה יימשכו – הם לא ישרתו עוד במילואים. "החקיקה בלתי דמוקרטית בעליל, והיא עתידה לפגוע פגיעה אנושה בזכויות הפרט", נכתב במכתב שנשלח לגלנט ולהלוי. "לא נשרת עוד במילואים אם תימשך החקיקה הדורסנית".