הדיון בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שמיר אלבז)

בבית המשפט המחוזי בנצרת נמשך משפטו החוזר של רומן זדורוב בגין רצח תאיר ראדה, והיום (ראשון) הצליחה ההגנה להוכיח כי עד תביעה מרכזי בתיק שיקר, או לפחות לא מסר את כל האמת.
העד, ראובן ג'נאח, העסיק את זדורוב בעבודת צביעה בביתו, שהייתה אמורה להתחיל ביום שלאחר הרצח. ג'נאח שוחח עם זדורוב בערב הרצח, ואחרי השיחה מסר רומן לאשתו אולגה ששמע ממנו כי "ילדה נפלה באסלה בשירותים". ג'נאח הכחיש לאורך השנים שאמר את המלים האלה, מה שהפך את הדיווח ל"פרט מוכמן", והיה נדבך משמעותי בהרשעה.
4 צפייה בגלריה
ראובן ג'נאח, מנהל העבודה של רומן זדורוב בעת הרצח
ראובן ג'נאח, מנהל העבודה של רומן זדורוב בעת הרצח
הגרסה הופרכה. ראובן ג'נאח, שזדורוב אמור היה לעבוד בביתו
(צילום: שמיר אלבז)
משפטו החוזר של זדורוב - סיקור נרחב ב-ynet:
בעדות הראשית חזר ג'נאח והעיד כי לא אמר את הדברים לזדורוב, והוסיף כי לא ידע בזמן השיחה על מותה של ראדה. הוא טען עוד כי כלל לא ידע על מותה של הילדה בעת השיחה. הוא הוסיף כי אשתו הייתה מעוניינת להשתתף בחיפושים אחרי ראדה, אולם בהמשך טען כי כלל לא יצאה מהבית בשלב שבו שוחח עם זדורוב.
בחקירה הנגדית התברר כי אשתו לא הייתה בבית בעת השיחה. יתרה מכך, אילנה ראדה, אמה של תאיר המלווה את המשפט, אמרה כי האישה הייתה באותה עת בביתה, וליוותה אותה ברגעי החרדה לגורל בתה.
הסנגור עו"ד ירום הלוי הקריא לג'נאח עדויות של תלמידים מקצרין שהעידו כי סיפרו להם בשעות הערב המוקדמות על כך שתאיר ראדה נמצאה מתה, תוך שימוש בביטוי "נפלה בשירותים". לשאלת הסנגור ענה ג'נאח כי אשתו שמעה את הדברים משוטרת, וזה הביטוי ששמע ממנה בשיחת טלפון עמה.
4 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שמיר אלבז)
"אמרה לי מצאו אותה מעולפת בשירותים", ענה העד לסנגור.
עו"ד הלוי: "אמרת בעדות שלך בבית המשפט הקודם, וגם פה. למה לא סיפרת בעדות הראשית של התובע שאשתך אמרה לך, או יכול להיות שאמרה לך שהיא נפלה בשירותים".
העד: "לא זוכר".
אב בית הדין, השופט אשר קולה, הקשה: "אמרת שבשיחה הראשונה היא אמרה לך שנפלה בשירותים, אז יש גם שיחה שנייה?".
העד: "יכול להיות".
השופט קולה: "ומה היא אמרה לך?".
העד: "שהילדה נרצחה".
המשמעות היא שכאשר שוחח העד עם זדורוב, סמוך לשעה 21:30, הוא כבר ידע - בניגוד לעדותו הקודמת - את פרטי הרצח, למרות שחזר והכחיש שאמר לזדורוב את המלים "ילדה נפלה באסלה". עו"ד הלוי הקריא את עדותה של אולגה זדורוב, שבה העידה כי רומן אמר לה את המשפט הזה בעברית.
לדברי הסניגור, הדבר מחזק את הטענה כי שמע את המלים הספציפיות מג'נאח. העד המשיך והכחיש דברים שהתבררו בהמשך כנכונים – למשל כי ידע כבר בזמן החיפושים שמדובר בבת של חברו, שמואל ראדה ז"ל. דבר זה עלה גם הוא בעדותה של אולגה זדורוב, שהעידה: "רומן אמר לי שעל כך אמר לו ראובן, ואמר לו שהיא בת של חברים של ראובן, ולכן אמר לי לא לבוא מחר".
העד סתר את עצמו כשהעיד שביקש מרומן להגיע למחרת לעשות את העבודה בביתו, משום שלא יוכל לעבוד בבית הספר בגלל הרצח. אולם בהמשך התברר כי ביקש מזדורוב שלא יבוא, משום שהילדה היא בת של חברו.
בשלב זה תהה השופט קולה "היום אתה זוכר יותר טוב ממה שזכרת אז?", והעד השיב "אין לי זיכרון פנומנלי".
4 צפייה בגלריה
ירום הלוי סניגורו של רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
ירום הלוי סניגורו של רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
סנגורו של זדורוב ירום הלוי
(צילום: שרון צור)
בהמשך לדיון בשבוע שעבר, שבו התברר כי אנשי זק"א שפינו את גופתה של ראדה המנוחה לא אותרו, לא נחקרו, לא העידו ולא נלקחו מהם טביעות נעל - הודיעה הפרקליטות לשופט קולה כי השניים נמצאו נחקרים כעת. השופט ציין כי עד כה - למרות העדויות על מספר האנשים הרב שהסתובבו ששירותים - איש לא העיד על אנשים שהיו בתוך תא השירותים שבו נרצחה ראדה.
בתום עדותו של ג'נאח התקשתה האם אילנה ראדה להסתיר את התרגשותה. "המטרה שלי פה היא לבוא ולשמוע, אחרי 15 שנה, את האמת. אני בודקת, רואה וגיליתי דברים שהסתירו במשפט הראשון. המשפט הראשון היה משפט הזוי, עם שופטים בלתי ראויים, ופרקליטים שעשו 'מישמש' עם המשטרה. עוד תראו בהמשך שיצופו דברים שלא עלו ב-15 שנה ובכל הערכאות".