דבריה של מיכל הרצוג למשתתפות הוועידה
(צילום: שגרירות אוקראינה בישראל )

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, השתתפה באופן מקוון בוועידת הנשים הראשונות והגברים הראשונים הבינלאומית הראשונה שהתקיימה בקייב. ועידה זו מאגדת את בני ובנות הזוג של מנהיגי ומנהיגות מדינות העולם.
בצל מגפת הקורונה הציבה לעצמה הוועידה למטרה לאחד את הנשים והגברים שעומדות ועומדים לצד מנהיגי ומנהיגות מדינות העולם, על מנת לדון בדרכי התמודדות משותפות וביכולתן לתרום למאמצים אלו.
1 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג רעיית נשיא המדינה
מיכל הרצוג רעיית נשיא המדינה
רעיית הנשיא, מיכל הרצוג
(צילום: זיו קורן)
את הוועידה אירחה אולנה זלנסקה, האישה הראשונה של אוקראינה, רעייתו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בנוסף השתתפו בה הילרי קלינטון, בעבר הגברת הראשונה של ארצות הברית וכן הנשים הראשונות של לבנון, גרמניה, לטביה, ליטא, סרביה, קרואטיה, קוסטה ריקה, ברזיל והמועצה האירופית. חלק מהמשתתפות הופיעו בוועידה באופן מקוון, ודבריהן הוקרנו בפתיחת הוועידה. הנשים הראשונות דנו במשימתן וביכולתן להשפיע מתוקף תפקידן.
עבור הרצוג זו הייתה ההופעה הבינלאומית הראשונה. "אני מאמינה שהאתגר המשמעותי ביותר העומד בפניי כרעיית הנשיא הנכנס הוא לעשות כל שניתן על מנת לאחד את הקבוצות השונות בחברה הישראלית", אמרה רעיית הנשיא בסרטון ששלחה לוועידה.
"עברנו שנתיים מורכבות בתוך המדינה ומחוצה לה, בפרט לאור מגפת הקורונה, ואני מאמינה שתפקידי במציאות זו הוא להוות כוח מאחד," הוסיפה בהתרגשות. "כרעיית הנשיא אשאף להיות אדם שאזרחי ישראל יוכלו לפנות אליה. אני מאחלת לכולנו ועידה מוצלחת ופורה".