1 צפייה בגלריה
הרחפן של חיזבאללה שהופל ע"י צה"ל
הרחפן של חיזבאללה שהופל ע"י צה"ל
הרחפן שהופל סמוך לגבול לבנון. שייך לכוחות "רדואן" של חיזבאללה
דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי כוחות צה"ל הפילו רחפן של חיזבאללה שחצה מלבנון לשטח ישראל. "הרחפן היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות לאורך כל האירוע", נמסר.
התקרית התרחשה באזור מושב אביבים הסמוך לגבול לבנון, במרכז הגזרה של אוגדת הגליל. מתחקור ראשוני עולה כי הרחפן שייך לכוחות המובחרים של חיזבאללה, "רדואן", המיועדים לבצע חדירות נרחבות לישראל בזמן מלחמה.
הרחפן הופל "באמצעים רכים" (לוחמה אלקטרונית) לאחר שחצה לשטח הישראלי והיה תחת מעקב של כוחות צה"ל כל העת. לפי הערכה, הרחפן יועד למשימות איסוף מידע באמצעות צילום.
בהמשך זיהו כוחות צה"ל רחפן גם במרחב הגבול בין דרום רצועת עזה לשטח ישראל - והפילו אותו. "הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע ונפל בשטח הרצועה", נמסר מצה"ל. הרחפן שייך כנראה לחמאס ויועד לצילום, והוא הופל באמצעות ירי של לוחמים.
תיעוד מהחודש שעבר: פעילי חיזבאללה מנסים להפעיל רחפן בגבול עם לבנון
(מתוך טוויטר)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול כי לארגונו יש יכולת להפעיל רחפנים וטען כי בלם את היכולת של ישראל להפעיל רחפנים בלבנון. "לפני כמה שנים התחלנו גם לייצר רחפנים. ניצבנו בפני איום והיו לנו שתי אפשרויות: להיכנע בפני האיום או להפוך אותו להזדמנות", אמר נסראללה בנאום באירוע לזכרם של בכירי ארגון הטרור בעבר.
"קיבלנו החלטה להיאבק ברחפנים הישראליים, וכבר אמרתי שבמהלך השנתיים האחרונות יש ירידה משמעותית במספר הרחפנים הישראליים שפועלים בשמי לבנון", הוסיף נסראללה. "הם היו אוספים מידע, אבל היום כבר לא. אם רחפן נכנס כיום ללבנון הוא צריך הגנה של חיל האוויר. האויב מנסה להפעיל סוכנים בלבנון כדי לכפות על היעדר יכולת הרחפנים".
בנאומו אמר עוד כי ישראל לא הצליחה למנוע מארגונו לייצר טילים מדויקים. "יש בידינו יכולת להמיר את אלפי הטילים שבידינו לטילים מדויקים. אנחנו עושים זאת כבר שנים", הוא אמר.