5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראשי הקואליציה המסתמנת
(צילום: הדר יואביאן, אלכס קולומויסקי, AFP, נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת)
שומר את חשיפת הקלפים לרגע האחרון: היום (רביעי), יממה בלבד לפני הדיון בכנסת שבסופו תושבע הממשלה ה-37 של ישראל, יחל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו באופן רשמי את חלוקת התפקידים בקרב מפלגת הליכוד. מדובר במהלך שנתניהו שמר לרגע האחרון כדי לא ליצור תסיסה במפלגתו זמן רב מדי לפני הקמת ממשלתו השישית.
את הפגישה הראשונה בסבב ערך נתניהו מול ח"כ דודי אמסלם - אחד מהח"כים הבכירים בליכוד שאף נבחר למקום הרביעי בפריימריז של המפלגה לכנסת. בשיחה המתוחה בין השניים אמסלם ביקש להיות יו"ר הכנסת או שר המשפטים, אך נתניהו סירב לתת לו את אחד מהתפקידים הבכירים. במקום זאת הוצע לאמסלם תיק הכלכלה המורחב או תפקיד אחר שיחפוץ בו, אך הוא בחר לעמוד על שלו.
"יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת. אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש", ציין ח"כ אמסלם לאחר פגישתו עם ראש הממשלה המיועד. "זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת - במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש".
5 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
ח"כ אמסלם. לא בממשלה
(צילום: גיל יוחנן)
הבא להיפגש עם נתניהו הוא ח"כ אמיר אוחנה, שלולא שינויים של הרגע האחרון צפוי לכהן כיו"ר הכנסת ה-25. ח"כ יואב גלנט צפוי להתמנות לתפקיד שר הביטחון וח"כ יריב לוין, מקורבו של נתניהו, צפוי להתמנות לשר המשפטים. לפי החלוקה המסתמנת, ישראל כץ יתמנה לשר החוץ - תפקיד שאותו ימלא ברוטציה עם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר רון דרמר.
נתניהו צפוי להיפגש היום עם בכירים נוספים בליכוד, ובכללם חברי הכנסת אלי כהן ומירי רגב, ששניהם מעוניינים בתיק התחבורה. מי מהשניים שלא יקבל את התיק המדובר צפוי לקחת לאחריותו את תיק החינוך. נתניהו שוקל למסור את תיק התיירות לח"כ חיים כץ - ולאחר מכן יתפנה לחלק את יתר התיקים של מפלגתו.
נתניהו יצטרך לחלק בתוך מפלגתו את התיקים למשרדי התרבות והספורט (שאותו מבקש ח"כ מיקי זוהר), המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד הכלכלה, משרד המודיעין, משרד התקשורת והמשרד לשוויון חברתי.
5 צפייה בגלריה
יריב לוין, אמיר אוחנה
יריב לוין, אמיר אוחנה
ח"כ לוין וח"כ אוחנה
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
מירי רגב ואלי כהן
מירי רגב ואלי כהן
ח"כ רגב וח"כ כהן
(צילום: מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
בקרב השותפות תמונת המצב כבר די ברורה: יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון לאומי, ומספר 2 ברשימתו ח"כ יצחק וסרלאוף יכהן כשר במשרד לפיתוח הנגב והגליל. ח"כ עמיחי אליהו יהיה שר המורשת. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר וכשר שני במשרד הביטחון, אופיר סופר יהיה שר העלייה והקליטה וח"כ אורית סטרוק תכהן כשרת המשימות הלאומיות.
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר, דרעי וסמוטריץ'
(צילום: AFP, עמית שאבי, אבי מועלם)
אחרי שהכנסת אישרה את החוק שיאפשר ליו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי להתמנות לשר למרות הרשעתו בעבירות מס, רשימת חברי הממשלה של המפלגה עדיין עשויה להשתנות. נכון לעכשיו, דרעי צפוי להתמנות לתפקיד שר הפנים ושר הבריאות ושני ברוטציה לתפקיד שר האוצר, ח"כ יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה וח"כ מיכאל מלכיאלי יהיה שר הדתות. חברי הכנסת יואב בן צור וחיים ביטון ישמשו כשרים במשרד החינוך ובמשרד הרווחה. כאמור, למרות אישור חלוקת התפקידים במועצת חכמי התורה של ש"ס, עשויים להתבצע שינויים.
ביהדות התורה, שמורכבת מאגודת ישראל ודגל התורה, תמונת המצב ברורה באופן חלקי: ח"כ יצחק גולדקנופף יקבל את משרד השיכון וח"כ מאיר פרוש יקבל את תיק ירושלים. ח"כ משה גפני בחר שלא לקבל לידיו ראשות משרד - ויכהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. מטעמו יכהנו גם סגני שרים במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה. יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז צפוי לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה.
פורסם לראשונה: 22:26, 27.12.22