3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
(צילום: טל שחר )
9,539 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו כ-165 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.7%. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.06 – דבר שמעיד על התפשטות המגפה.
מספר החולים שמאושפזים במצב קשה עומד היום על 650 - ירידה נוספת מאתמול. גם מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד על 172. אתמול נפטרו 17 חולי קורונה, ובסך הכול מאז פרוץ המגפה 7,444.
נחמן אש בועדת החוקה: "רוב החולים קשה לא מחוסנים"
(צילום: ערוץ כנסת)

424 מהחולים קשה אינם מחוסנים כלל, 144 מחוסנים בשתי מנות ו-56 מחוסנים בשלוש מנות חיסון. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 67 מהחולים קשה הם בני פחות מ-40, בהם 64 שאינם מחוסנים בכלל ושלושה שהתחסנו בשתי מנות חיסון.
לגבי מקדם ההדבקה, נכתב בדו"ח היומי של אמ"ן, כי "מדדי התחלואה גבוהים מאוד ומקדם ההדבקה אשר ירד למשך מספר ימים עלה מחדש בצורה תלולה. שינויים אלה בערכו של המקדם אינם מפתיעים, שכן תקופה זו של החגים מתאפיינת בריבוי אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה, לצד שינויים בהיקף הבדיקות במהלך החגים".
עוד נכתב בדו"ח כי "צפויה תזזיתיות נוספת ומשמעותית במדדים בימים הקרובים לאור יום הכיפורים וסוף השבוע שלאחריו, שבו צפויות להיות הרבה פחות בדיקות ולכן הרבה פחות מאומתים – אך אלו לאו דווקא ישקפו את תמונת המצב האמיתית שתחל להתברר כנראה רק בחול המועד סוכות".
3 צפייה בגלריה
חסידים חוזרים מאומן
חסידים חוזרים מאומן
חסידים שחזרו מאומן, השבוע
( צילום: AFP)
מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי 40% מהמאובחנים אתמול הם בני פחות מ-11, כלומר קבוצת אוכלוסייה שלא יכולה להתחסן. 14% נוספים הם בני 12 עד 18. בנוסף, 4% מהמאומתים אתמול הם בני 60 ומעלה.
אתמול אובחנו 463 חוזרים מחו"ל כמאומתים לקורונה. 354 מהם הגיעו מאוקראינה – המדינה שממנה הגיעו הכי הרבה מאומתים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז חודש מאי הגיעו מאוקראינה כ-2,700 מאומתים לנגיף, מרביתם בימים האחרונים. מדובר בישראלים שחזרו מתפילות ראש השנה באומן.
במקום השני נמצאת ארצות הברית עם 661 מאומתים מאז מאי. עם זאת, מספר הנכנסים מארצות הברית גדול ביותר מ-50% מזה שמאוקראינה.
במקביל, מספר התלמידים שנמצאים בבידוד ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 163,143. אתמול אובחנו 5,256 כחיוביים לנגיף ושיעור החיוביים בקרב התלמידים עומד על 7%. כעת 119,031 תלמידים נמצאים בבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה מאומת ו-44,112 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר אתמול כי "התחלואה בשיא שלא היה בגלים קודמים" - והוסיף שציפה לראות ירידה ברורה יותר בתחלואה. פרופ' אש, שדיבר בדיון על מדיניות התו הירוק בוועדת החוקה, הוסיף כי "בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים ישנה עצירה - ומקדם ההדבקה נמצא סביב המספר 1".
3 צפייה בגלריה
  בריכה בקריית אתא
  בריכה בקריית אתא
אחרי כיפור - התו הירוק בבריכות שחייה פתוחות יבוטל. בריכה בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
אתמול אושרו בממשלה כמה תקנות קורונה חדשות. בהוראת שעה ליום כיפור הוארך תוקף בדיקה מהירה שבוצעה בעמדות הדיגום המורשות בערב יום כיפור עד סוף היום שלמחרת בחצות.
שאר התקנות ייכנסו לתוקף מחרתיים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. אחת מהן היא ביטול התו הירוק בבריכות שחייה פתוחות, לאחר ששר הבריאות ניצן הורוביץ הוקלט אומר לשרה איילת שקד כי הוראה כזו - כמו אחרות - אינן נובעות בעיקרן מצורך אפידמיולוגי אלא מתוך כוונה לעודד התחסנות.
בנוסף, בתי תפילה הפועלים בתו סגול עם עד 50 מתפללים יחויבו להציב שלט בכניסה המיידע על כך, ומבהיר למתפללים כי המקום לא פועל בתו ירוק - מקום שלא יפעל כך יעמוד בפני קנס על הפרת חובה זו. לצד זאת, מפעיל של בית תפילה הפועל בתו ירוק לא יחויב לסרוק את הברקוד (באמצעות אפליקצית "הרמזור") על גבי התו הירוק של הנכנסים למקום בימי שבת וחג (עקב מניעה דתית עבור שומרי מצוות לעשות שימוש בטלפון בשבת).