יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה היום (שלישי) את התוכנית שהציגו בציונות הדתית לרפורמות במערכת המשפט, הכוללת את ביטול עבירת המרמה והפרת האמונים. "מה שאומר סמוטריץ', מצטרף למה שאמר דרעי ומה שאומרים בליכוד", אמרה מיכאלי ב-ynet radio. "והם באמת מתכוונים לשנות את ישראל מהיסוד, הם באמת לא מעוניינים כאן בדמוקרטיה. הדברים נאמרים במפורש, השופטים יעבדו אצלם", הוסיפה מיכאלי בתוכנית של אודי סגל ודוריה למפל.
-סמוטריץ' מציע רוב לפוליטיקאים במינויי שופטי עליון וביטול עבירת מרמה והפרת אמונים. את לא חושבת שזו עבירת סל שמעוררת אי-נוחות? עזבי משפט נתניהו. "אבל זה בדיוק העניין - שאי אפשר כרגע לעזוב את משפט נתניהו. אי אפשר לנהל כרגע דיון לא על שיטת הממשל ולא על שיטת המשפט ולא על העבירות שבמקרה רה"מ מואשם בהן - במנותק ממשפט נתניהו וממה שמאיימים לעשות אם חלילה יחזרו לשלטון".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"הם הופכים את מערכת המשפט למשרתת של השלטון". מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
-מה הם מציעים שיהרוס את מערכת המשפט? "הם הופכים את מערכת המשפט להיות משרתת של השלטון, כמו שאמר דרעי – אם ביהמ"ש לא יאפשר לו להיות שר, אז 'נשנה את החוק'. הם ימנו רק את מי שיהיו עושי דברם".
-אבל לא כדאי שהריבון, שהוא הכנסת, הרצון של העם, יבוא לידי ביטוי גם במערכת המשפט שלה? "מה השאלה בכלל? זה קורה גם היום, אבל יש איזונים ובלמים. השלטון חייב תמיד שיהיה מי שיעצור אותו. לכן בשיטת הממשל שלנו יש 3 רשויות".
-לפי כל הסקרים הישראלים הכי מוטרדים מיוקר המחיה. איכשהו, אין אף מפלגה שלוקחת את הנושא הזה כדגל, אפילו לא הגרסה הישראלית של הלייבור שאת עומדת בראשה, שהפכה למפלגה עם ניחוח מאוד אליטיסטי. "אני מתה על זה. 'ניחוח אליטיסטי'? מפלגה העבודה? נעמה לזימי, מס' 2 ממגדל העמק ומחיפה? מס' 3 גלעד קריב ממודיעין?".
-מתי לאחרונה דיברתם על מיסוי, תקצוב, סבסוד, מה הפתרונות שלכם ליוקר המחיה? "מפלגת העבודה היא היחידה מכל המפלגות שאומרת שהמדינה צריכה להשקיע כסף באזרחים שלה. השנה יש לנו עודף של 33 מיליארד בגביית המסים, הציבור צריכה לקבל חזרה בדמות חינוך שהוא חינוך חינם באמת, בלי תשלומי הורים ומגיל אפס ושתהיה חופשת לידה ארוכה יותר וייעודית גם לאבות, שהבריאות צריכה להיות חינם. מאיזה כסף? יש הרבה מאוד כסף. הוא מנותב למקומות לא נכונים. הוא צריך להיות מנותב להשקעות תשתיתיות".
3 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז בעבודה
תוצאות הפריימריז בעבודה
מיכאלי עם לזימי וקריב
(צילום: מוטי קמחי)
מיכאלי התייחסה גם להודעת אוסטרליה הבוקר, שבניגוד לעמדתה הקודמת לא תכיר יותר במערב ירושלים כבירת ישראל. "החלטה מאוד מצערת שלא הייתה צריכה להתקבל", אמרה מיכאלי. "אנחנו צריכות לדאוג לביטחון שלנו ובמקביל, להמשיך לפעול למען הסדר מדיני, לא יהיה מנוס מהדבר הזה. זה עניין אסטרטגי-ביטחוני למדינת ישראל".
יו"ר העבודה אמרה כי היא נאבקת בהפרדה בין נשים וגברים באקדמיה מאז ומעולם. "זה דבר לא ראוי שלא צריך להיות. אנחנו רואות איך ההפרדה הזאת מייצרת הסללה של נשים למקצועות נשיים, איך נחסמת כניסה שלהן לספריה בהרבה מאוד ימים, איך יש שם משטר צניעות לגבי לבוש. כל הדברים האלו לא יכולים שיתקיימו במרחב הציבורי מכספי ציבור".
3 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף בפיצוציה החביבה עליו
יצחק גולדקנופף בפיצוציה החביבה עליו
יצחק גולדקנופף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
-זו "פטרונות" מצידך, אם הנשים האלו רוצות ללכת ללמוד ראיית חשבון בתנאים שלהן, בכיתות שהן רק של נשים, בקודים של צניעות שהן מורגלות אליו מגיל אפס – מי את שתבואי ותאמרי להן 'סליחה, אז עדיף שלא תלמדו בכלל אם ככה. אני לא מוכנה'". "הדיון איננו לגבי מה נשים בוחרות באופן אישי. הדיון הוא בכפייה שיש על נשים ועל המרחב הציבורי".
-את חושבת שהמדינה לא צריכה לממן מסגרות כאלה שמאפשרות אוטונומיה תרבותית גם לערבים? "זה לא משנה. אני לא מאשרת את זה, זה לא קשור אם זה חרדים או ערבים, מה הקשר בכלל?".
מיכאלי תקפה את נציג החסידים ביהדות התורה יצחק גולדקנופף. "הוא מתעמר במורות ובגננות ובסייעות ברשת החינוך שלו, מתעמר ממש, לא פחות מזה – לא משלם להן את השכר שמגיע להן, מפטר אותן כל פעם בשביל לא לתת להן קביעות, לא לתת להן זכויות. הוא באמת מי שניקח ממנו שיעורים לגבי חינוך וכלכלה?".
שרת התחבורה גם התייחסה להתפרעויות ולפיגועים שלא פוסקים ביו"ש ובמזרח ירושלים. "מי שהוביל את הורדת הסגר בשועפט ואת הרגעת הרוחות זה בפירוש השר לביטחון פנים בר-לב. יש לו זכויות מאוד משמעותיות בהקשר הזה. היו מי שניסו להוביל אותנו לשומר חומות 2, לשמחתי הרב ההתנהלות המאוד אחראית של השר בר-לב מנעה זאת, יש לו חלק מאוד נכבד".
ל-ynet radio התראיין היום גם ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד, והוא נשאל על ידי המנחים דודו ארז ויואב רבינוביץ' על המשבר שהתגלע ביחסים עם אוסטרליה בעקבות הכרזתה על ביטול ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. להב-הרצנו הביע אמון ביכולתו של משרד החוץ לפתור את המשבר: "אין לי ספק שהתקרית המשונה הזאת תתהפך ושאוסטרליה לצד מדינות רבות אחרות תבענה את המחויבות שלהן או את ההכרה שלהן בירושלים כבירת ישראל".