על רקע היממה הקשה שעברה על חטיבת גולני שאיבדה שבעה מחייליה, כולל מג"ד 13, תומר גרינברג ז"ל, ומפקד חפ"ק המח"ט, אל"מ יצחק בן-בשט, בקרב הקשה בשג'אעיה, פנה היום (ד') מפקד החטיבה, אל"מ יאיר פלאי, אל הלוחמים והעביר להם מסר ברור ומעודד: "אנחנו ממשיכים קדימה, עד הניצחון".
מח"ט גולני פונה ללוחמים
(צילום: דובר צה"ל )
פלאי אמר ללוחמים בקשר: "חטיבת גולני, כאן קודקוד. אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת ׳חרבות ברזל׳ הנמשכת כבר חודשיים. מובילים את האוגדה ואת צה"ל בראש החץ. בשבוע וחצי האחרונים, אנחנו נלחמים בגדוד המרצחים של שג'אעיה. אתמול בערב, ספגנו מכה. מכה כואבת. איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש, שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו.
חנוכה הוא חג הגבורה היהודית, חג של ניצחון, ובבסיס המורשת של עמנו. אנחנו חטיבת העם, חטיבת הגיבורים, ואתם גיבורים! אתם דור הניצחון, וכולנו מבינים שזה או אנחנו, או הם. מורשתם של חברינו הגיבורים חדה וברורה. אנחנו ממשיכים קדימה. יהיה זמן גם לכאב, עכשיו אנחנו נלחמים. תחנות גולני כאן קודקוד, עד הניצחון, סוף".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני בשג׳עייה
תיעוד מפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני בשג׳עייה
כוחות גולני פועלים בשג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
הקונספציה מול ההתרעות: מאחורי כישלון המודיעין | רונן ברגמן
23:21
חטיבת גולני איבדה 75 לוחמים מאז פרוץ המלחמה, רובם בימיה הראשונים שכן גדודים 13 ו-51 של החטיבה החזיקו את קו גזרת רצועת עזה ביום של מתקפת הפתע של חמאס.
בנוסף למפקד החטיבה, גם אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן ערך שיחת מוטיבציה לחיילי גולני ואמר להם: "כולנו שואבים מכם השראה גדולה וברוח גולני נמשיך, נפעל וננצח. אני גאה בכם מאוד".
הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לקרב בשג'אעיה ולגבורת הלוחמים והמפקדים, במהלך ביקור פצועים שערך בבית החולים שיבא: "המפקדים בראש כי ככה אנחנו מחנכים בצה"ל, ככה אנחנו מאמינים שנכון להילחם, ככה אנחנו מאמינים שנכון לנצח".