חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) התייחסה בריאיון לדודו ארז ויואב רבינוביץ ב-ynet radio לעתירה שהגישה לפסילת השיריון בליכוד של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי, ואמרה כי "עתרנו נגד הריצה של שיקלי בליכוד בגלל שיש פה עבירה על החוק. הסעיף הזה (6א' לחוק יסוד: הכנסת) בא לשמור על טוהר הבחירות והכנסת".
לסקי ציינה כי "שיקלי יכול היה להתפטר או לרוץ במפלגה שעוד לא הייתה קיימת. הוא בסופו של דבר התפטר, אבל הוא היה צריך להתפטר בסמוך לפרישה שלו". היא הוסיפה גם כי "בעצם, שיקלי פגע בשיקלי - אלה היו ההחלטות שלו. הוא היה יכול להתמודד ולממש את הזכות החוקתית שלו להיבחר, אבל בגלל ההחלטות שהוא קיבל הוא זה שבחר לא לממש את הזכות שלו. הוא לא יוכל להתמודד אם העתירה שלו לא תתקבל".
- את חושבת ששיקלי רצה לעבור מפלגה כדי שישריינו לו מקום בליכוד? "תראה, ניסו למכור את ח"כ לשעבר שיקלי כאידיאולוג היחיד בימינה, אבל אני ראיתי אותו מצביע ממש נגד האידיאולוגיה שלו. הוא הצביע נגד חוק האזרחות ונגד תקנות יהודה ושומרון. כלומר אידיאולוגיה זה לא. האידאולוגיה שלו באותו רגע הייתה לעשות את מה שבאופוזיציה אמרו לו לעשות".
1 צפייה בגלריה
גבי לסקי ועמיחי שיקלי
גבי לסקי ועמיחי שיקלי
"ח"כ שלא מתאים לו הקו של המפלגה שלו צריך להתפטר". גבי לסקי ועמיחי שיקלי
(צילום: דוברות הכנסת)
- הוא הצביע נגד הקואליציה כדי לקבל תפקיד? זו הסיבה לדעתך? "מה שאני כן יכולה להגיד לך שח"כ שלא מתאים לו הקו של המפלגה שלו צריך להתפטר. הוא לא יכול להישאר שם כי המנדט לא אישי. אנחנו לא נבחרים באופן אישי, בוחרים במפלגה. יש הגדרה לסיעה ויש הגדרה למפלגה, ואנחנו - הח"כים שנבחרים דרכה - לא נבחרנו באופן אישי. אפילו ראש הממשלה לא נבחר באופן אישי בבחירות. אם שיקלי חשב שהמפלגה שלו סטתה מהדרך או פעלה בניגוד להבטחות בחירות, אז הוא באמת יכול היה להתפטר, ואז הוא היה יכול להיבחר גם דרך הליכוד".
- החוק הזה נועד למנוע מעבר מסיבות "פרסונליות", אבל את לא חושבת שהיו לו מניעים כאלה. "לא, אבל אני אומרת שהדבר הנכון לעשות - על פי החוק - זה להתפטר. הוא יכול היה לא להתפטר, אבל אז הוא לא היה יכול להתמודד דרך הליכוד. הוא היה יכול להתמודד במפלגה שלא קיימת - להתמודד עם הדר מוכתר או להקים מפלגה של עצמו, כלומר החוק מאוד ברור בעניין הזה".
- אבל את הגנת על בל"ד כי אמרת שיש חשיבות לזכות לבחור ולהיבחר. "בעצם אנחנו עתרנו נגד השיריון של שיקלי כי הייתה פה עבירה. כולם מכירים את העובדות. בעניין בל"ד, סעיף 7א' לחוק יסוד: הכנסת הוא סעיף פרשני, ומרצ פחות נלהבת לפסול מפלגות בגלל עמדות ודעות. גם אם אנחנו לא אוהבים את העמדות והדעות האלה".