קריאות בביר זית: "אנחנו אנשיך יא סינוואר, שימו חרב מול חרב"

ניצחון לחמאס ביהודה ושומרון: תא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת ביר זית הפלסטינית ניצח את תא הסטודנטים של פתח בבחירות השנתיות לאגודת הסטודנטים של האוניברסיטה והשיג את מספר המושבים הגבוה ביותר בו. חמאס בירך על הניצחון בבחירות באוניברסיטה שהפכה לסמל פלסטיני: "אישור נוסף לבחירה של עמנו באופציית ההתנגדות".
הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטה התקיימו היום (רביעי) ותא הסטודנטים של חמאס – אל-כולתה אל-איסלאמיה – השיג 5,018 קולות לעומת תא הסטודנטים של פת"ח – כותלת יאסר ערפאת – שהשיג 3,379 קולות. לפיכך חמאס זכה ב-28 מושבים באגודה לעומת 13 מושבים בלבד לפתח.
4 צפייה בגלריה
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
הבחירות: נייר לקמוס להלך הרוח הפלסטיני
(צילום: AFP)
מדובר אמנם בבחירות לאגודת הסטודנטים, אולם אוניברסיטת ביר זית היא סוג של נייר לקמוס להלך הרוח הציבורי בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון. מסיבה זו מעוררות הבחירות עניין ציבורי רב בקרב הפלסטינים והן זוכות לסיקור תקשורתי נרחב. ניצחון של חמאס בתקופה זו של הסלמה ביטחונית, מעיד על גל האהדה הגדול שהארגון זוכה לו בימים אלו. חמאס צפוי להעצים את הניצחון הזה ולרכוב עליו היות ומדובר באוניברסיטה שהיא סמל עבור הפלסטינים והיא אחת משתי האוניברסיטאות הכי חשובות בגדה לצד אוניברסיטת א-נג'אח בשכם.
הבחירות הללו היוו כר פורה הן עבור פת"ח והן עבור חמאס כדי להתחרות מי משני הארגונים מוביל את ההסלמה הביטחונית מול ישראל, כולל התפארות במחבלים שביצעו פיגועים בימי ההסלמה הנוכחית. מעבר לכך הן מבהירות היטב את הדם הרע שזורם בין שני הארגונים וכיצד הוא בא לידי ביטוי במערכת הבחירות היצרית שבה כל צד הטיח בשני התקפות מילוליות קשות. במהלך הימים האחרונים, בשיאו של קמפיין הבחירות, חמאס קיים בשטח האוניברסיטה עצרות ותהלוכות תמיכה סמי-צבאיות שבהן קראו תומכיו קריאות עידוד לזרוע הצבאית של הארגון ולעומד בראשה, מוחמד דף.
ישראל מצידה גם ניסתה להתערב כדי לפגוע בתא הסטודנטים של חמאס. אתמול, ערב הבחירות, עצרו צה"ל ושב"כ כמה מראשי תא הסטודנטים של חמאס בעת ששהו בדירה בכפר ליד רמאללה. מקורות פלסטינים טענו כי שב"כ שלח הודעות איום למשפחות הסטודנטים באוניברסיטה שבהן נכתב כי בחירה בתא הסטודנטים של חמאס מהווה תמיכה בארגון טרור ובכך הם חושפים את עצמם לאפשרות שייעצרו בהמשך.
חמאס בירכו על הניצחון ועל "ההצלחה במאבק הגורלי נגד ישראל המבקשת לשבש את החיים הדמוקרטיים ולפגוע בתאי הסטודנטים. אנו שולחים את ברכותינו החמות לתא הסטודנטים של חמאס על ניצחונו הגדול והראוי. הניצחון הברור הזה הוא אישור נוסף לבחירה של עמנו באופציית ההתנגדות שנאחזת בעקרונות ובאחדות הלאומית מול פרויקטי החיסול, הפגיעה בזכויות והתיאום עם ישראל".