כיממה לאחר אסון הנמ"ר ההנדסי (נמר"ה) ברפיח שבו נהרגו שמונה לוחמים, קרוביו של סמל איתי עמר ז"ל מתקשים להיפרד. סלעית כץ אפודי, שהייתה רכזת השכבה של עמר מכיתה י' ועד כיתה י"ב בבית הספר "עמי אסף" במועצה האזורית דרום השרון, ספדה ללוחם שנפל. היא פרסמה בפייסבוק סרטון שצולם לפני כשנתיים - אז, במסגרת התוכנית "מסע ישראלי", רקד עמר עם התצפיתנית לירי אלבג, המוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה, במועדון קשישים בקריית גת.
איתי עמר ז"ל עם לירי אלבג במסע ישראלי

"הלב מרוסק והראש מסרב להאמין... איתי עמר, ילד אהוב, בוגר מחזור נ"ט שלי, לפני שנה עדיין תלמיד ואתמול כבר נהרג בעזה. איך אפשר???? בסרטון וידאו שצילמנו לפני שנתיים ב'מסע ישראלי', איתי ז"ל יחד עם לירי אלבג שלנו (תבדל לחיים ארוכים ולא בשבי חמאס) מרימים את מצב הרוח במועדון קשישים בקריית גת", כתבה כץ אפודי בפוסט.
"זה יום נורא. היינו כבר אתמול בצהריים אצל המשפחה. הידיעה התפשטה והרבה מהתלמידים שלנו גם מהיישוב וגם מיישובים אחרים הגיעו המומים ומרוסקים לבית המשפחה. לפני שנה בתאריך הזה עדיין היינו בבית ספר, בגרויות ומסיבות סיום, זה פשוט לא נתפס. השכבה שלנו כבר חטפה מכה מאוד כואבת כשנודע לנו באוקטובר שתלמידה שלנו, לירי אלבג, נחטפה", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
סמל איתי עמר ז"ל
סמל איתי עמר ז"ל
סמל איתי עמר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"הסתכלתי ככה בתמונות מחוויות משותפות. איתי היה ילד עם המון שמחת חיים, רוקד ושר ועושה חיקויים, הייתי בטוחה שאמצא חומרים. ואז הגעתי לסרטון שצילמנו לפני שנתיים ב'מסע ישראלי', רואים אותו ואת לירי כשהיינו באיזה בית אבות בקריית גת, הם התנדבו שם לשמח קשישים. ואתה באמת נגמר מזה, לראות את הילדים האלה. לירי כמובן תבדל לחיים ארוכים, אנחנו מחכים לה וכל יום מקווים שהיא תחזור". 
כץ אפודי סיפרה כי עמר ואלבג למדו באותה שכבה. "איתי למד גיאוגרפיה מורחב. הוא באמת היה ילד מאוד אהוב בשכבה שלנו בגלל שהוא היה כזה חייכן, מצחיקן, עם אנרגיות טובות ולב טוב, ותמיד מוקף בהמון חברים. כל התהליך של הלימודים היה לו לא פשוט, אבל הוא עבד קשה בשביל הבגרות וסיים כמו גדול. הוא כבש את כולם עם נשמה טובה ועם ההומור שלו. ילד טוב לב, ערכי. התחושות הן כמובן מאוד קשות. הייתה אמורה להתקיים היום מסיבת סיום של המחזור שמסיים, היא כמובן נדחתה. אנחנו לא יכולים לחגוג ביום כזה כשאנחנו קוברים ילד אהוב שלנו".
שירה אלבג, אמה של לירי, לא ידעה על החברות בין שני הצעירים - וצפתה רק היום לראשונה בסרטון. "הרגשתי עצב גדול, זה כל כך קשה", אמרה. "הקטע צולם כשהם היו בכיתה י"ב. הם התחברו מאוד שנתיים קודם לכן בפרויקט 'מסע ישראלי', במסגרת הלימודים. לירי ואיתי היו חברים קרובים, הם היו באותו ראש של שטויות וצחוקים. לירי רק חיפשה איפה לשיר ולרקוד ולעשות שמח, ומתברר שגם איתי היה כזה. בכל מצב לירי רקדה ושמחה, תמיד עם רמקול ביד, תמיד עם המוזיקה והפלייליסט הכי טוב. אני מקווה שלירי עדיין מרימה לעצמה, מרימה את מצב הרוח כמו שרק היא יודעת. אני מקווה שהיא שומרת על אופטימיות במצב הבלתי נסבל הזה. מקווה שהיא עדיין שרה לעצמה".
2 צפייה בגלריה
איתי עמר ז"ל יחד עם לירי אלבג במסע ישראלי
איתי עמר ז"ל יחד עם לירי אלבג במסע ישראלי
"היו חברים טובים, באותו ראש של שטויות וצחוקים". עמר ואלבג
עמר, בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל, נהרג אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, אז אירע פיצוץ אדיר ברכב המשוריין סמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר אמש כי הפיצוץ נגרם "ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים. בתוך הכלי המשוריין היו שמונת הלוחמים שנהרגו". הוא הודיע כי "בעקבות תקרית קשה זו צוות מומחים של משרד הביטחון וצה"ל יבחן את הרכב המשוריין ואת כל פרטי האירוע עד שנגיע לממצאים". בינתיים כבר התחזקה ההערכה שלפיצוץ הוביל ירי טיל נ"ט ולא מטען חבלה - זאת לאחר שנודע כי אותרה גופת מחבל עם טיל נ"ט במרחב הפגיעה.
המשוריין, שהיה החמישי שנסע בציר, עלה באש בעקבות הפיצוץ, שעדיין לא ברור כאמור ממה נגרם. כמו כן, ייתכן כי המטען יזם פיצוצי משנה של חומר הנפץ שהיה ברשות הכוח, כולל זה שהיה בדפנות הנמר"ה ולא היה אמור להתלקח. השריפה האדירה שפרצה כילתה לחלוטין את הרכב. לפי אחת ההערכות מטען גחון הוצמד לנמר"ה, ולאחר פיצוצו אירעו פיצוצי משנה של חומר הנפץ שהיה ברשות הכוח.
הרכב בער זמן רב, והמחלצים לא יכלו להגיע אליו במשך כשעתיים. לאחר מכן הוא נגרר למקום בטוח. בצה"ל העלו רחפנים לאוויר זמן קצר לאחר מכן כדי לנסות למצוא מחבלים באזור, אך כאלה לא אותרו.