האלימות בחברה הערבית: שני עובדים עם צרכים מיוחדים והמדריך שלהם נפצעו הבוקר (שלישי) באורח בינוני מירי של אלמונים לעבר מפעל ביישוב ריינה שבגליל. שלושת הפצועים (העובדים בני 21 ו-40 והמדריך בן 66) פונו על-ידי מגן דוד אדום לבתי החולים האנגלי והאיטלקי בנצרת. המשטרה פתחה בחקירה ובודקת מי היה היעד לירי.
2 צפייה בגלריה
עובדי המחסן שנפצעו בריינה
עובדי המחסן שנפצעו בריינה
אחד הנפגעים מהירי
שני העובדים והמדריך מועסקים במפעל דרך לשכות הרווחה. בעלי המפעל מעסיק אצלו עובדים עם צרכים מיוחדים מתוך כוונה של עידוד ותמיכה בהם.
קותר עבדאללה, אמו של אחד הנפגעים מהירי, אמרה: "הבן שלי אכל ארוחת בוקר ויצא למקום עבודתו כמו בכל יום. פתאום קיבלנו שיחה על אירוע ירי, ונדהמנו לגלות שהוא אחד הפצועים. הבן שלי מיוחד לי ולכל בני המשפחה, אירוע כזה יכול לסיים את חייו. אנחנו בחברה הערבית חיים תחת סכנת חיים, ובכל רגע עלולים להיפגע מירי בכל מקום".
האם אמרה עוד: "עם אווירה כזאת, כל אדם צריך להתפלל לאלוהים לפני שהוא יוצא מהבית. כל האחריות נופלת על הגופים האחראיים שלא עושים כלום כדי למגר את תופעת הירי והאלימות. נמאס לנו, היום זה הבן שלי, ומחר יפגעו בעוד אנשים חפים מפשע".
2 צפייה בגלריה
עובדי המחסן שנפצעו בריינה - קותר עבדאללה
עובדי המחסן שנפצעו בריינה - קותר עבדאללה
"כל אדם צריך להתפלל לפני שהוא יוצא מהבית". קותר עבדאללה עם בנה שנפצע מהירי
קרוב משפחתו של העובד השני עם הצרכים המיוחדים אמר: "הנזק פוגע בכל אדם, כולל אנשים עם מוגבלות. אין גבול אצל היורים, הם מסוגלים לרצוח ולא משנה איך ומי. המקרה המזעזע שהתרחש היום מראה עד כמה הפשיעה עברה את כל הקווים האדומים. לא אופתע אם יהיו עוד מקרים שבהם ירצחו תינוקות ואנשים על כיסא גלגלים.
"קרוב משפחתי יכל לחזור למשפחה ללא רוח חיים. כואב לנו הלב על מה שהיה, לא יהיה קל להתמודד עם מצבים כאלו. ייקח זמן עד שכולם יתאוששו מכיוון שהסכנה נשקפת אלינו בכל זווית, בלי שיהיה לנו קשר לרקע שבגללו הירי משתולל".