שר הביטחון יואב גלנט הורה לשחרר את גופת המחבל וסים אבו אל היג'א, שב-29 בינואר השנה ביצע פיגוע דריסה ליד בסיס חיל הים בחיפה.
זירת הפיגוע בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי, תיעוד מבצעי מד"א, איחוד הצלה, דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
פיגוע בחיפה
פיגוע בחיפה
זירת הפיגוע בחיפה
(צילום: REUTERS/Shir Torem)
אל היג'א בן ה-27, תושב טמרה שבגליל, דרס חייל ליד הבסיס ופצע אותו באורח קשה. לאחר מכן הוא התנגש עם רכבו בחומה, רץ לעבר שער המחנה כשהוא אוחז בגרזן - ונורה למוות על-ידי קצין חובל. מאז הפיגוע גופתו לא שוחררה לקבורה, יחד עם עוד ארבע גופות מחבלים שישראל מעכבת את שחרורן לצורך מיקוח.
משפחתו של אל היג'א, בעל תעודת זהות ישראלית, עתרה לבג"ץ בבקשה שתחייב את המדינה לשחרר את הגופה לקבורה. הסמכות להחליט על שחרור הגופה נתונה לשר הביטחון יואב גלנט, ומחלקת הבג"צים עדכנה כי שר הביטחון יואב החליט שלא להחזיק בגופת המחבל לצורכי עסקת שבויים ונעדרים (שו"ן).
גלנט, נציין, קיבל את ההחלטה על-פי המלצת כל גופי מערכת הביטחון - שלפיהם המחבל לא משתייך לאף ארגון טרור, ולכן אינו מהווה נכס שו"ן. משרד המשפטים עדכן את המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל שהגופה תעבור לטיפולם ביחס לקביעת תנאים ומועד לשחרורה, בהתאם לסמכויות שלהם לפי חוק המאבק בטרור.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
השר בן גביר
(צילום: שלו שלום)
מי שזעם על ההחלטה היה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר כי "השר גלנט ממשיך עם הקונספציה המוטעית שלו שמובילה אותנו אל פי תהום. ויתור על נכס שו"ן שעשוי להוביל לשחרור חטופים וחטופות שלנו, זה עוד אחד מהעוולות והחוסר מחשבה לעתיד של השר גלנט וחבורתו זוהי טעות קשה וחמורה".
במקביל, המדינה ממשיכה לעכב את שחרור גופתו של המחבל וליד דקה שמת בכלא, והיה גם הוא ערבי-ישראלי. במקרה של דקה, מערכת הביטחון עוד בוחנת האפשרות להחזקתו לצורכי שו"ן.