דברי קצין משטרה בנוגע לאונס שפוענח
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה בתחילת השבוע תושב אזור ירושלים שלפי החשד אנס תיירת ב-2009. ההתפתחות בחקירת הפשע החמור אירעה באחרונה בעקבות התאמת DNA על מסכת קורונה שעטה החשוד. היום (ה') יוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט.
החשוד במעשה, כיום בשנות השלושים לחייו, היה נער בעת המעשים המיוחסים לו ולכן שמו אסור בפרסום. בתחילת 2009 התקבל במשטרה דיווח על תיירת שהגיעה לבית חולים בבירה חבולה. חוקרים שהגיעו אז לבית החולים, תחקרו את המתלוננת שסיפרה להם כי שוהה בארץ במסגרת סמינר ושבמהלך שהותה במרכז העיר פגש אותה החשוד והוביל אותה לגן ציבורי.
עוד סיפרה אז התיירת לחוקרים כי הנער הציע לסייע לה לסחוב כלי נגינה שהיה ברשותה, ואז הוביל אותה לגן החשוך, הכה אותה בראשה ואנס אותה. מיד לאחר מכן החשוד נמלט מהזירה, והקורבן פונתה לקבלת טיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
בין הראיות והממצאים - מסכת הקורונה של החשוד באונס
בין הראיות והממצאים - מסכת הקורונה של החשוד באונס
מסכת הקורונה שהובילה לפענוח האונס
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה פתחה בחקירה בניסיון להתחקות אחר זהותו של החשוד. החוקרים אספו אז ממצאים וראיות וביצעו מגוון פעולות חקירה, אולם מאמצי החקירה הרבים לא הובילו לעקבותיו של החשוד.
באחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה, בין היתר הודות לממצאים וראיות שנאספו ובכללם מסכת הקורונה שעטה החשוד. החוקרים איתרו את המתלוננת בחו"ל ועדכנו אותה על ההתפתחות בחקירה.
בהמשך, בסיוע מחלקת קשרי החוץ במשטרה ואגף החקירות והמודיעין של המשטרה אל מול מקביליהם בארגוני אכיפת החוק בעולם, פעלו החוקרים להביא את התיירת לישראל. לאחר הגעתה לארץ בראשית השבוע, החוקרים עצרו את החשוד.
ביום שני הוא הובא להארכת מעצר ובית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו בשבעה ימים. עם סיום החקירה במחוז ירושלים ולאחר שגובשה תשתית ראייתית נגד החשוד, צפויה כאמור פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגד החשוד כתב אישום.
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר: "פענוח המקרה ומעצר החשוד, התאפשרו בזכות ההתמדה של חוקרי יל"פ ציון במחוז ירושלים, שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ופעולות חקירה יצירתיות. במקרה הזה קורבן העבירה היא תיירת שביקרה בישראל לפני שנים רבות, הייתה קורבן למעשה אונס אלים שהוביל לפציעתה והותיר בה גם צלקת נפשית לכל החיים. מדובר בהוכחה נוספת לכך שגם בחלוף הזמן, אנו פועלים בנחישות ובתחכום לאיתור העבריינים ולהעמדתם לדין".