קולות ירי סמוך לבית החולים סורוקה

אבנים ויריות בכניסה לבית החולים: קטטה המונית פרצה הערב (ראשון) בין שתי המשפחות אל-טלאלקה ואל-קסאסי מרהט, שהסכסוך ביניהן נמשך כבר קרוב לשלוש שנים, בשטוח בית החולים סורוקה. ארבעה בני אדם נפצעו באורח קל, בהם צעירים שנדקרו. בתיעוד מהמקום נשמעים קולות ירי מחוץ לבית החולים, וצעירים צולמו כשהם זורקים אבנים ליד ניידת אכיפה עירונית. 17 חשודים נעצרו.
2 צפייה בגלריה
ירי סמוך לבית החולים סורוקה
ירי סמוך לבית החולים סורוקה
הקטטה סמוך לניידת העירונית
הקטטה החלה לאחר שאחד מבני משפחת אל-טלאלקה נדרס באזור שוקת והובהל לסורוקה. באותו הזמן, צעירים ממשפחת אל-קסאסי ביקרו קרוב משפחה בבית החולים, ונתקלו בבני המשפחה היריבה שהגיעו עם הפצוע מהתאונה - אז פרצה הקטטה. קולות הירי נשמעו מחוץ לבית החולים, כשהקטטה התרחשה סמוך לניידת אכיפה עירונית, ולפי התיעוד, אנשיה לא מיהרו להתערב בתקרית ולפעול להשבת הסדר. המשטרה הוזעקה למקום והשיבה את הסדר על כנו בסיוע האכיפה העירונית.
בבית החולים הדגישו כי אף איש צוות לא נפגע, וכי בית החולים פתוח למטופלים ולמבקרים. "אנו מוקיעים ומודאגים מגילוי האלימות הקשה בשטח המרכז הרפואי", אמר מנכ"ל בית החולים ד"ר שלומי קדוש. "זו חציית קו אדום ואנו דורשים שיינקטו פעולות נמצרות לשמירה על שלום באי בית החולים וצוותו". ניצב-משנה טירן יהוד, מפקד תחנת באר שבע, אמר כי "ישנם מספר ממצאים בזירה שנבדקים. הייתה פעילות שיטור מהירה במקום בשילוב כוחות מודיעין ויס"מ, נעצרו 17 חשודים המעורבים בצורה כזו או אחרת בקטטה ובהפרת הסדר במקום. באופן טבעי, אנחנו מתייחסים בחומרה לאירוע של אלימות בבית החולים".
2 צפייה בגלריה
הזכוכיות המנופצות
הזכוכיות המנופצות
הזכוכיות המנופצות בבית החולים
(צילום: אילנה קוריאל)
רופא שבדיוק עישן סיגריה מחוץ למיון והבחין במתרחש דיווח למאבטחים על הקטטה. "ראיתי פצועים עם דקירות. לקחנו אותם לחדר טראומה, סיימנו וחזרנו לעבודה במיון. אחרי זה שמעתי אנשים צועקים, הלכתי החוצה וראיתי שמישהו עם אקדח התחיל לירות ואז התחיל יידוי האבנים. המשטרה הגיעה והם פשוט ברחו, לא יודע איך ברחו מסורוקה ככה". עד ראייה נוסף שהיה במקום סיפר ל-ynet כי הוא ברח ברגע שהתחילו היריות. "הגיע לכאן אדם שנדקר. זה התחיל ביידוי אבנים ואז כרזו לנו לא לצאת כי יש קרב חמולות. ישבנו בפנים ושמענו יריות".
אחת המבקרות בבית החולים הייתה גם היא מחוץ למבנה כשהמהומה החלה. "הם הגיעו לפה אחרי הקטטה, ואז התחילו הדקירות. כנראה שחיכו להם", סיפרה. "סיימנו לעשן, נכנסנו ואז שמענו כריזה 'לא לצאת החוצה! פיגוע ירי!'. ברור שפחדנו, אני לא יודעת איך דבר כזה קורה, חבל על הזמן".אישה נוספת ציינה: "אין דין ואין דיין. אני מפחדת, נכנסת לבית חולים ולא יודעת אם אצא חיה, זה לא אמיתי מה שקורה כאן. ירי בבית החולים? המקום שצריך להיות הכי מוגן הוא הכי מופקר, מפחדים שיפגעו בנו".
עדי ראייה: "כרזו לא לצאת החוצה"
(צילום: אילנה קוריאל , דוברות המשטרה)

מטופלת במיון סיפרה ל-ynet כי הצוות התנהל בצורה יוצאת דופן: "היינו מוגנים ובטוחים במיון. אמרו לנו לא לצאת כי יש סכסוך חמולות, אבל לא פחדנו ולא התערבבנו. הצוות ומנהל המחלקה פה התנהלו בצורה יוצאת מן הכלל. הם לא נכנסו ללחץ או היסטריה ודאגו למטופלים". הסטודנטית ליאור פלד שעברה רק בחודש שעבר ממרכז הארץ לבאר שבע ונתקלה בקטטה סיפרה על חששותיה לאחר שלפני שבועיים סטודנטית נשדדה באזור. "זה היה ממש מלחיץ. שניה אחרי שנכנסנו האירוע קרה. אנחנו גרות קרוב לסורוקה אבל לא הולכות פה בלילה".
בוועד להצלת הנגב, קבוצה שהוקמה בעקבות התגברות הפשיעה בדרום, מסרו כי "נחצה עוד גבול במסגרת הטרור הפלילי. תושבי העיר באר שבע בני ערובה לטרור ששוטף את חזונו של בן גוריון. ירי בתוך מתקן הומניטרי הוא חציית קו אדום. אנו מכריזים על עליית מדרגה במלחמתנו בטרור הפלילי".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום