מקריית שמונה ועד אילת, מ-F-35 ועד המל"ט הגדול ביותר: מטס יום העצמאות ה-74 נערך הבוקר (חמישי) וחלף בשמי עשרות ערים ונקודות מרכזיות ברחבי הארץ. בנוסף למטס חיל האוויר, התקיים השנה גם מטס אזרחי שכלל מטוסי נוסעים של חברות תעופה אזרחיות. חברת אל על לא השתתפה במטס האזרחי בגלל מחאת מכונאים. ynet העביר בשידור חי את המטס של חיל האוויר והחברות האזרחיות.
על רקע מזג אוויר סגרירי, שלווה בעננות ובטיפות של גשם, צפו אלפי בני אדם ברביעייה האווירובטית מול חופי חיפה. הקהל הגיב במחיאות כפיים וקריאות שמחה. אלפי בני אדם הגיעו לטיילת בתל אביב כדי לצפות מקרוב במטס החגיגי. גם במקומות אחרים ברחבי הארץ צפו רבים בכלי הטיס המגוונים של צה"ל.
במטס חיל האוויר השתתפו מטוסי קרב מסוג F-16 (סופה וברק), F-15 (בז ורעם) ו-F-35 (אדיר), מסוקי יסעור, ינשוף (בלקהוק), עטלף, שרף (אפאצ'י) והמסוק המשטרתי כחל, מטוס ראם (בואינג 707) לתובלה ותדלוק, מטוסי שמשון (סופר הרקולס) וקרנף (הרקולס) לתובלה כבדה, מטוסי ההדרכה לביא ועפרוני, מטוסי הסיור נחשון וצופית, המל"ט שובל - ולראשונה במטס גם המל"ט איתן (הרון TP). כלי הטיס המאויש מרחוק הגדול ביותר בצה"ל, שנחשב למל"ט אסטרטגי ומופעל בכלל הזירות וגם מעל מדינות אויב, טס בגובה של 2,000 רגל (600 מטר).
אחת האטרקציות במטס, כבכל שנה, הייתה מופעי הצוות האווירובטי המרהיבים עם מטוסי העפרוני שקיימו שמונה מופעים אוויריים בשמי ירושלים וטבריה, מעל חופי חיפה, תל אביב ואשדוד, ובבסיסי חיל האוויר רמת דוד, תל נוף וחצרים. הכניסה לבסיס חיל האוויר בתל נוף נחסמה בשל תפוסה מלאה.
לאחר מטס חיל האוויר, כאמור, התקיים לראשונה מטס אזרחי שארגן איגוד הטייסים הישראלי, ובו השתתפו רוב חברות התעופה הישראליות. חברת אל על לא השתתפה כאמור במטס בגלל מחאת מכונאים דקות ספורות לפני שמטוס החברה היה אמור להמריא. במטס השתתפו אמברייר של חברת ארקיע, בואינג 747 של חברת המטענים ק.א.ל. ושני אמבריירים נוספים של חברת "עיט תעופה".
שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בפתח אירוע הזנקת מטס התעופה האזרחית בנתב"ג: "זה אחד הימים המשמחים בשנה, ואני חושבת שאין דרך יותר הולמת לציין ולחגוג אותו מאשר עם התעופה הישראלית. ואני אומרת בכוונה תעופה ישראלית ולא תעופה בישראל, משום שככל שאנחנו רוצות לקדם את התעופה בישראל אנחנו רוצות ורוצים במיוחד לקדם את התעופה הישראלית.
"תעופה ישראלית היא צורך אסטרטגי, לא פחות מצורך צרכני או צורך של פנאי או כלכלה. זה מפגש של כל כך הרבה תחומים בחיים של כולנו שאנחנו זקוקות וזקוקים להם. במסגרת מה שאנחנו צריכות הן תשתיות לתעופה הזו, אנחנו צריכות שדות תעופה. עוד דבר שלא רק הוזנח בשנים האחרונות אלא שנסגרו במדינת ישראל לאורך השנים עוד ועוד שדות תעופה בלי לייצר אלטרנטיבה. ואני גאה בכך שאנחנו הקמנו צוות ברשות המשנה למנכ"לית שממש אוטוטו יסיים את עבודתו ויאתר את כל המקומות שבהם נייצר מחדש אתרים שבהם אפשר לקיים תעופה פנים ארצית ועוד תעופה בינלאומית שבהם החברות הישראליות יוכלו להתחזק ולצמוח".