ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, פרשה היום (רביעי) מתפקידה בתום 33 שנות שירות בארגון. בנאום הפרישה שלה, בר צבי הביעה דאגה מהיעדר שומרי סף במדינה, והעלתה את הסוגיה של חדירת הפשע המאורגן למנגנונים לגיטימיים. "בהיעדר שומרי סף - הפשע נעשה מאורגן", הדגישה. "המשמעות היא שגורמים עברייניים שולטים במנגנונים לגיטימיים במדינה הזו, חוקיים. מועצות מקומיות שבראשן עומד ראש ארגון פשע - זה המצב".
2 צפייה בגלריה
סיגל בר צבי
סיגל בר צבי
"בתי המשפט סלחניים, והחקיקה מגינה על הרעים". סיגל בר צבי
(צילום: דוברות המשטרה)
על רקע שורת המינויים של הקצינים הבכירים במשטרה, שחלקם הועלו לדרגת תת-ניצב רק לפני שנה, בר צבי אמרה בביקורת מרומזת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל הטרי דני לוי כי "המגזר הציבורי, כולל המשטרה, הולך ודל לאורך השנים, ולא מקבל מענה שמותאם למציאות המשתנה - בתקנים, בתקציבים, בסדרי עדיפויות, באיכות כוח אדם - ובמקצועיות של נושאי המשרה הבכירים".
בר צבי מתחה ביקורת על מקבלי ההחלטות, ש"נגועים בבורות ובאינטרסים פוליטיים ואישיים". במקביל, היא הצביעה גם על מה שתיארה כ"מדיניות פרוגרסיבית" מצד מערכת המשפט: "יש עודף סלחנות של בתי המשפט, בנוסף לחקיקה שמגינה על הרעים ומקדשת את זכויות הפרט על פני ביטחון הציבור". בהמשך הדגישה בר צבי את הקשיים שבהם נתקלת המשטרה בעבודתה, בהם האיסור על שימוש בכלי ריגול נגד עבריינים בעקבות "כתבה שקרית בעיתון", והמצב שבו "המשטרה מנועה מלפרסם תמונה של פדופיל שמגיע לג'ימבורי של ילדים בני 3 ו-4, כי הזכות שלו לפרטיות גוברת על הזכות של המבלים לביטחון".
2 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
השר בן גביר והמפכ"ל
(צילום: עמית שאבי)
היא חתמה את דבריה בקריאה לניהול תקיף ומקצועי יותר של משרדי הממשלה והמערכת הציבורית: "כולנו שואפים לראות משרדי ממשלה שמנוהלים על-ידי אנשי מקצוע חכמים, מסורים ומיומנים שמחויבים לטובת הציבור ולא לאנשי שלומם".
בר צבי הודיעה על פרישתה בחודש יולי. היא התגייסה למשטרה בשנת 1991, לאחר שסיימה את שירותה בצה"ל כקצינת קישור. את דרכה במשטרה היא החלה כשוטרת שטח ביחידה הסמויה של מחוז מרכז, ובהמשך מילאה מגוון תפקידי קצונה. בין היתר, היא פיקדה על תחנות המשטרה תל אביב צפון ופתח תקווה, ועל מרחבי נתב"ג ואיילון. בנוסף, בר צבי הקימה את חטיבת הקהילה והמתנדבים, עמדה בראש חטיבת השיטור ומונתה לתפקיד סגנית מפקד מחוז דרום. בשלוש השנים האחרונות היא כיהנה כראש אגף המבצעים, וניהלה בחודשים האחרונים את המלחמה.
בטרם פרישתה, בר צבי אף תכננה להשלים תהליכים משמעותיים בארגון, הנוגעים לתפקיד המשטרה בזמן ימי מלחמה, כולל אופציה לערוך שינויים בפקודת המשטרה. את בר צבי יחליף בתפקידה ניצב דוד פילו, שיכהן כסגן מפקד מחוז מרכז.