1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
כל החשודים שוחררו. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפני שבוע ביצעה משטרת ישראל גל מעצרים, במסגרתו נעצרו 26 חשודים בחשד למעורבות בפרשת הונאה בינלאומית – שאת חקירתה מוביל ה-FBI – ואולם כל החשודים, בהם שניים שהובאו לדיון בעניינם בבית משפט, שוחררו.
על פי הודעת המשטרה המקורית מדובר החשודים ביצעו לכאורה "הונאת פורקס" ומכרו מוצרים פיקטיביים ללקוחות ברחבי העולם בעשרות מיליוני שקלים כלפי אזרחים בחו"ל במסווה של עסקאות פיננסות בתחום מטבעות "קריפטו". סך היקף העבירות עמד על שבעה מיליון דולר.
שעות אחרי שנעצרו החשודים גורם המעורה בחקירה המשותפת הסביר ל-ynet איך פעלה השיטה שהפכה כבר מזמן לאבן שואבת של מזומנים בעולם התחתון: "נתנו לאנשים להרוויח קצת ואז עקצו אותם במאות אלפי שקלים".
עוד סיפרו במשטרה כי לאחר שרכשו את אמון הקורבנות, הציעו החשודים ללקוחות להשקיע עשרות ומאות אלפי דולרים. האחרונים, שסברו כי מדובר בחברה אמינה, העבירו את הכסף. כשראו שההשקעות שלהם נושאות פרי - ביקשו למשוך את הרווחים. בשלב הזה טפחה המציאות על פניהם והם גילו שאין להם עם מי לדבר, החברה סגרה את שעריה ובמקרים מסוימים עברה לעבוד תחת שם אחר.
אלא שפחות משבוע חלף והפרשה נראה כאילו התפוגגה. מדובר בפרשה חובקת עולם כשבמקביל ‏בוצעו מעצרים גם באוקראינה ובדרום אפריקה. כל החשודים בישראל שוחררו ללא תנאי. עורכי הדין שחר חצרוני ואייל אוחיון ייצגו את שני החשודים שהובאו לבית משפט, וכעת באים בטענות נגד המשטרה על עצם המעצר. "אני חייב להגיד שאני מזועזע מהקלות הבלתי נסבלת שבה יכול אזרח נורמטיבי למצוא עצמו נרמס בעוצמות כה חזקות על ידי מערכת אכיפת החוק על לא עוול בכפו", אמר עו"ד אוחיון.
עורך דין אייל אוחיוןעורך דין אייל אוחיון
עו"ד שחר חצרוניעו"ד שחר חצרוני
"לא יעלה על הדעת שמוצב המעצרים (המשטרה) יקבע בהחלטתו כי רף החשד הסביר הוא נמוך ביותר ועדיין יורה על הארכת מעצר. מרשי שוחרר מתחנת המשטרה עוד בטרם יבשה הדיו על הודעת הערר אשר הוגשה בעניינו. ליבי דואב על הפגיעה העצומה בשמו הטוב".
עו"ד שחר חצרוני מסר כי הוא "שמח כי גם בית המשפט השלום וגם המחוזי קיבלו את כל טענותיו והורו על שחרורו של החשוד".
לפי הודעת המשטרה המקורית בחקירה עלה כי החשודים שיווקו אופציות שונות להשקעה בבורסה - ולאחר שקיבלו את הכסף לא סיפקו את התמורה. את החקירה הובילו הרשויות האמריקניות ולבסוף הצליחה המשטרה להגיע לחשודים הישראלים, בהם גם גורם מוכר בקהילה העסקית שעמד בעבר בראש חברה שגייסה עשרות מיליוני דולר מהציבור. נבהיר כי כולם, בלי יוצא מן הכלל, שוחררו.