זוהר שחר אולי רק בן 15, אבל התושייה שגילה מול מחבלים - הצילה את חייו. הוא ואביו נפצעו אתמול (שבת) מירי לעבר הרכב שלהם, אך הוא הצליח לסייע לאביו להימלט.
זוהר ועידית שחר בבית החולים

שחר ואביו, תושבי קיבוץ אור הנר, נסעו ביחד עם חבר נוסף של שחר לאימון טריאתלון, כשנתקלו במחבלים. "היינו בתחנת דור אלון של קיבוץ כפר עזה, ואבא שלי רצה להתחיל לחזור לכיוון הבית", הוא מספר על רגעי האימה, "היינו באוטו עם עוד חבר ואז בדרך הביתה לקיבוץ, ליד מפלסים, הייתה חוליית מחבלים. היינו בטוחים שאלה חיילי צה"ל ששמו שם מחסום. התקרבנו אליהם, אבא עצר את האוטו לאיזה 5-3 שניות, ואז פתחו עלינו ביריות".
אביו של שחר נפצע בידו, "הוא איבד שליטה ולא ידע מה לעשות, כולנו היינו כבר פצועים, חבר שלי היה פצוע בעין, אני הייתי פצוע בכתף ואבא נפצע ביד. ידעתי מה לעשות, הורדתי את האמברקס, הכנסתי לדרייב ואמרתי לו ללחוץ על הגז ולחזור לכיוון דור אלון, ושם צוות התחנה עזר לנו וטיפל בנו".
2 צפייה בגלריה
זוהר בן 15 נפצע בכפר עזה
זוהר בן 15 נפצע בכפר עזה
זוהר שחר בבית החולים
האב והבן הועברו לסורוקה ומשם לוולפסון, והם עדיין מאושפזים. "זוהר הגיע אלינו לאחר שנפצע בכתף. הענקנו לו טיפול רפואי מיידי ולאחר שמצבו התייצב, הוא הועבר למחלקה כירורגית ילדים, שם הוא משתקם ברגעים אלו", אמר ד"ר אדם גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה בוולפסון.
אביו של זוהר נותח בוולפסון ומתאושש כעת. "הוא נפגע בידו כתוצאה מהירי והיא התרסקה מהקליעים. על מנת למנוע נזקים עתידיים ולשמר את התפקוד המוטורי של היד, ביצענו התערבות כירורגית", מסר ד"ר יעקב פרנד, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ליד כפר עזה
כוחות צה"ל ליד כפר עזה
כוחות צה"ל ליד כפר עזה
(צילום: חיים הורנשטיין)
עידית שחר, אמו של זוהר, ישבה ליד מיטתו בבית החולים. כשנשאלה אם בכוונתה לשוב לגור בעוטף, היא לא היססה בתשובה: "בוודאי. אני עובדת במרכז חוסן בשדרות עם צוות מדהים שנותן מענה לתושבים ועובד 24/7 וזמין עבורו. ומבחינתנו זו שליחות מאוד גדולה. מעבר לזה - ברור שאנחנו חוזרים. אור הנר זה הבית שלנו ומבחינתנו אין למקום הזה תחליף. זו הארץ שלנו, זה ערך מאוד משמעותי מבחינתנו - החיבור והשייכות לאזור, ובית לא מחליפים, אנחנו חוזרים על בטוח".
שחר גם מסרה מסרים של חיזוק ואהבה לשאר תושבי האזור, שעדיין מתמודדים עם התופת של מתקפת החמאס: "אני רוצה למסור לתושבי העוטף שאנחנו איתכם בלב חושבים עליכם כל הזמן ויודעים שאתם עושים כל מה שאפשר גם עבור עצמכם וגם עבור המשפחות שלכם. תהיו הכי חזקים שאפשר, אנחנו עושים באמת מעשי גבורה בכל יום שם ואני מאחלת מכל הלב החלמה מהירה לפצועים ושהחטופים יישובו במהרה הביתה, אנחנו איתכם באמת לכל מה שצריך".