בית הדין לענייני עבודה בתל אביב קיבל בשבוע שעבר חלקית את תביעת הדיבה שהגיש הבלש לשעבר אבי סיקסיק נגד שמעון הולנדר, בלש אחר ביחידת להב 433, וחייב אותו לשלם לסיקסיק - שבינתיים פרש מהמשטרה - פיצוי בסך 30 אלף שקלים.
בהחלטתו ציין בית הדין כי "באותה עת חש התובע רדוף על ידי הנתבע. התובע, שוטר ותיק שהתקדם עם השנים בסולם הדרגות, מצא עצמו מתמודד עם טענות חמורות, לפיהן קיבל מספר שנים קודם לכן טובת הנאה אסורה מגורמים שהיו באותה עת תחת חקירה משטרתית".
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
משרדי להב 433 בלוד
(צילום: נדב אבס)
התביעה עסקה בין היתר בטענה ולפיה סיקסיק היה מעורב בארגון אירוע ליחידה המשטרתית במתחם של עיריית ראשון לציון, ללא תשלום, בזמן שזו עמדה תחת חקירה. ואולם "לגופו של דבר", נכתב בפסיקת בית הדין, "העיד התובע לפנינו, כי לא ידע בעת ארגון האירוע הראשון בחוף הים כי המופקד על המקום נחקר על ידי המשטרה והדברים נודעו לו רק בדיעבד".
סיקסיק אמר בעדותו: "ב-31 שנות שירותי במשטרה הרבה מאוד פעמים נכחתי באירועים של הרבה מאוד יחידות שנעשו ללא תשלום אבל תמיד זה היה מול גורמים 'מדינתיים', לא מול גורמים פרטיים שבקצה. תמיד מה שהמשטרה נתנה זה תשורה כגון מגן או תעודת הוקרה". בית הדין לענייני עבודה ציין כי עדותו של סיקסיק מהימנה.
דיוני ההוכחות בתביעה שטלטלה את היחידת החקירות המרכזית של המשטרה התנהלו בחודשים האחרונים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. היא עסקה גם בעוד טענות שאותן העלה לכאורה הנתבע הולנדר לגבי אי סדרים כביכול ב"יחידת הדגל", כמו גם גיוס מקורבת לסיקסיק לתפקיד במוקד 105. עם זאת, בהקשר זה, קבע בית הדין כי לא הוכח כי הנתבע מסר "דברים הנוגעים לגיוסה של גב' זיידמן למשטרה ולקשר בין התובע לגיוס".