אלי גלמן, יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, עורר היום (ראשון) סערה כשהתייחס בקבוצת וואטסאפ פרטית לדיווחים שלפיהם קיים חשש לחיי נשיא איראן איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן בעקבות התרסקות מסוק. "חבל שנתניהו לא היה איתם גם - תאונה אחת יכולה לסגור לנו ולעולם הרבה בעיות", כתב גלמן בקבוצת הוואטסאפ.
1 צפייה בגלריה
אלי גלמן
אלי גלמן
אלי גלמן והדברים שכתב
אחד מחברי הקבוצה הציע לגלמן למחוק את דבריו, וציין: "עם כל חילוקי הדעות - לא ראוי". גלמן כתב לו בתגובה: "ברשותך אשאיר את ההערה הזאת", והוסיף עוד דברים בגנותו של ראש הממשלה נתניהו ברוח ניסוחים דומים שנשמעים בהפגנות נגדו.
ארגון "בצלמו" קרא לנשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת להשעות את גלמן מיידית מתפקידו. "גלמן פרסם את הדברים הבאים: 'חבל שנתניהו לא היה על המסוק'. מדובר כמובן במסוק שהתרסק של נשיא איראן. גולשים שביקשו ממנו למחוק קיבלו סירוב, כאשר הוא טוען ש'כמות הנזק שעשה נתניהו למדינת ישראל היא גבוהה ביותר ולכן לפלל לתאונה שתמחק את הנבלה זה לא מוגזם כלל'", נכתב בפנייה של ארגון "בצלמו".
שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", אמר: "מצופה מכל איש חינוך במדינת ישראל להתבטא בכבוד לכל אדם. זכותו המלאה של כל איש לייחל ולפעול להחלפת נתניהו בצורה דמוקרטית. אולם כתיבת דבר דוחה זה איננה ראויה ופוגעת בסטודנטים רבים תומכי הליכוד והממשלה".
מטעמו של גלמן נמסר בתגובה: "הדברים נכתבו בקבוצה פרטית, בלא מחשבה או כוונה רעה ובעידנא דריתחא, ונמחקו תוך זמן קצר מאוד. מר גלמן מצר על כך מאוד ומביע חרטה עמוקה על הדברים שכתב. למותר לציין שלא נאמרו במסגרת תפקידו הציבורי".