כוחות צה"ל, הנדסה ומג"ב פעלו הלילה (בין שבת לראשון) במחנה הפליטים עסכר שבעיר שכם בחטיבת שומרון להריסת דירתו של המחבל, פעיל ארגון הטרור חמאס, שביצע את פיגוע הירי שבו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל בבקעה. המחבל חסין אל קטנאני היה חבר בחוליה שביצע את הרצח הנורא באפריל האחרון בו נרצחו מאיה, רינה ואימן לוסי די. המחבלים ארבו לרכב המשפחה סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן וירו לעבר רכבן.
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסן קטנאני
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסן קטנאני
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסן קטנאני
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
למעשה, מדובר על הריסת בית חמישית מתחילת המלחמה, שמבצעת אוגדת איו"ש ברחבי הגזרה. בהריסת הבית לקחו חלק כוחות הנדסה ולוחמים ממג"ב ומגדוד דוכיפת (94) וגדוד המילואים 967. הריסות הבתים מצטרפות לפעילות ההתקפית של צה"ל, במסגרתה נעצרו 1,070 מבוקשים עד כה, כ-700 מהם פעילי חמאס מובהקים.
לצד זאת, בפיקוד המרכז יוצאים למבצעים נקודתיים עם כוחות מיוחדים במרכזי מחנות הפליטים, שבהם פוגעים בתשתיות טרור ומבצעים איסוף אמל"ח. הלילה נתפס בכפר סילת א-חרתיא פעיל טרור שעסק בהעברת כספים לארגוני טרור שונים והוחרמו כ-12 אלף שקלים. צה"ל עצר במהלך הלילה 23 מבוקשים, כאשר בחלק מהמקרים היו גם חילופי אש. בנוסף, נתפס אמל"ח בגזרת בנימין.
באוגדה ממשיכים גם בחיזוק מערכי ההגנה עם היישובים והצירים ומבצעים פעולות הנדסיות לביצור ההגנה. כיתות הכוננות והלוחמים שגויסו צוידו במאות רבות של נשקים, כולל עיבוי אמצעי אמל"ח שהוצבו בכניסות ליישובים.
3 צפייה בגלריה
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסן קטנאני
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסן קטנאני
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
3 צפייה בגלריה
ירי מתנחל פלסטיני כפר א טוואני יהודה ושומרון
ירי מתנחל פלסטיני כפר א טוואני יהודה ושומרון
במצ"ח פתחו בחקירה. הירי סמוך ליישוב רחלים
(מתוך סרטון בצלם)
במקביל, במצ"ח פתחו בחקירת המקרה שהתרחש בשבת, שבו נורה ונהרג פלסטיני סמוך ליישוב רחלים על ידי חייל בחופשה, שטייל עם משפחתו. על פי עדותו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, המשפחה טיילה בשטח חקלאי סמוך ליישוב ונתקלה בידויי אבנים. היורה ביצע תחילה ירי לאוויר ואז לכיוון הרגליים של הפלסטיני, שבסופו של דבר נהרג.
הלווייתו הפכה למפגן שנאה ותמיכה בחמאס, במהלכה היו קריאות לנקום. לצד חלוקת הנשקים, במערכת הביטחון מביעים חשש מסוים, שריבוי כלי הנשק בגזרה יגרום לתקריות אלימות. נזכיר כי בימים האחרונים הפלסטינים החלו לעבוד במסיק הזיתים שאינו מצריך תיאום ביטחוני, דבר שמגדיל את החיכוך והעימותים בין הישראלים לפלסטינים. בשבוע שעבר נפצע קשה מאוד צעיר יהודי לאחר שחטף גרזן בראשו במהלך עימות עם פלסטינים באזור היישוב רימונים שבבנימין. על פי נתוני מערכת הביטחון, מאז החלה המלחמה, תועדו כ-50 אירועי אלימות של יהודים נגד ערבים, כ-70 אחוז מהם התרחשו ביהודה ושומרון.