אביעד גזבר, אחד מבעלי החומוסייה "חומוס אליהו" בתחנת הדלק שליד עלי, הוא האיש שנטרל את המחבל בפיגוע שבו נרצחו הערב (חמישי) גבר וצעיר. "שמעתי יריות, הייתי בחומוס. הבנתי שזה פיגוע. יריתי כדור אחד כדי שהמחבל יבין שאני נמצא פה, כדי שהוא יתרחק מכל הרכבים שם ויעזוב את האזרחים. סימנתי לו שלום, הוא התחיל להסתער לכיווני - תפסתי מקום ויריתי בו סביב שלושה כדורים. הורדנו אותו. המשכתי סריקות. ככה נגמר האירוע - תוך פחות מדקה", סיפר גזבר.
אביעד גזבר: "אותם מחבלים בעזה הם אותם מחבלים מיו"ש".
(צילום: דוברות בנימין)

תיעוד: גזבר כורע בתוך החומוסייה - ומחסל את המחבל

"זכיתי לצאת להתרעננות מחאן יונס. הגעתי למקום שלי לחומוס. אותם מחבלים שנמצאים בעזה הם אותם מחבלים שנמצאים כאן. חייבים להרים את הראש ולהפסיק להיות ילדי כאפות. להבין שאנחנו כאן ונשארים כאן. מספיק עם הרפיסות, עם החרבו דרבו. חייבים להרים את הראש ולהמשיך את הבנייה עם התושבים. בואו נרים את הראש ונרים את המקום הזה", הוא אמר. גזבר גם סיפר כי למעט כמה התרעננויות, הוא נמצא במילואים מאז תחילת המלחמה.
הפיגוע אירע כשמחבל הגיע עם רכב, ופתח באש בתחנת הדלק הסמוכה לכניסה להתנחלות עלי - ורצח צעיר בשנות ה-20 לחייו וגבר בשנות ה-50 לחייו. כעת, מתבצעות סריקות אחר מחבלים נוספים. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא מוחמד יוסף דיאב מנאסרה - קצין במשטרה הפלסטינית בדרגת רב סרן, המתגורר במחנה הפליטים קלנדיה הסמוך לירושלים. למנאסרה היו שני מאסרים קודמים, והוא שוחרר בפעם האחרונה מכלא עופר בשנת 2019, לאחר שריצה עונש מאסר בגין עבירות אמל"ח.
לפי נתוני השב"כ, מתחילת השנה סוכלו כ-200 פיגועים ביו"ש, מהם כ-150 פיגועי ירי. לפני כשמונה חודשים, ארבעה בני אדם נרצחו - אלישע אנטמן (17), עופר פריימן (64), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21) - בפיגוע ירי קטלני באותה תחנת דלק שעל כביש 60. שלושה מהנרצחים סעדו במסעדת "חומוס אליהו" שנמצאת במקום, והרביעי תדלק בתחנה. ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע.