בבוקר היום האחרון ליישום הסכם הפסקת האש וחילופי החטופים עם חמאס, יוסי שניידר, בן דודה של שירי ביבס שנחטפה מקיבוץ ניר עוז על ידי ארגון הטרור יחד עם בעלה וילדיה, אמר הבוקר (רביעי) כי משפחתו לא עודכנה שהיא תוחזר הערב לישראל. "אני יודע שהרשימות הגיעו לכל מיני גורמים במדינה, אבל המשפחה לא קיבלה הודעה רשמית", אמר. יש לציין כי לפנות בוקר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר הערב במסגרת הפעימה השישית של עסקת החילופים עם חמאס - וההודעות נמסרו למשפחות.
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
האב ירדן אמנם לא היה צפוי להיכלל בעסקה הנוכחית, שבמסגרתה משוחררים רק נשים וילדים, אך חרף הציפייה כי יושבו לארץ, רעייתו וילדיו – אריאל בן הארבע וכפיר בן ה-11 חודשים – עדיין מוחזקים בשבי חמאס גם לאחר 54 ימים. שניידר אמר לכאן רשת ב' הבוקר כי תמונת חטיפתם "לא יוצאת הרי מהראש של אף אחד. שירי מחזיקה את שני הקטנטנים שלה, תינוק בן 9 חודשים, עכשיו עוד מעט בן 11 חודשים. החטוף הכי צעיר בעולם - ושום מידע לא מגיע".
שניידר הוסיף: "אומרים לנו שזה לא חמאס שמחזיק בהם אלא החזית העממית, אנחנו מבינים שהם הועברו הלאה כמו איזה כלי במשחק, כמו חיית מחמד שמוסרים אותה. אין לנו מידע לגבי מצבם הבריאותי או כל מידע שהתקבל מעבר לאותה תמונה וסרטון ביום החטיפה. אנחנו לא יודעים אם הם פצועים, אנחנו לא יודעים בכלל אם הם חיים".
משפחת ביבס הבהירה כי היא מאושרת עבור המשפחות שזכו להתאחד עם יקירהן, ושהמשפחה לא תפסיק את המאבק להחזרתם של בני המשפחה לישראל.
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס
לאחר הטבח בקיבוץ ניר עוז פונו מרבית התושבים לאילת, יחד עם רבים אחרים מעוטף עזה. דלית רם-אהרון (44), חברתה הטובה של שירי ביבס, אמרה על העיכוב בשחרור בני המשפחה: "זה נורא מתסכל. כל בוקר אנחנו קמים בציפיה שאולי זה היום, וכל יום מחדש מתרסקים. זה פשוט בלתי נתפס ושובר את הלב. שירי היא אימא מדהימה והילדים אריאל וכפיר הם מהממים.
כל המדינה ראתה איך שירי הגנה על הילדים שלה כשהמחבלים של החמאס חטפו אותם. אלה ילדים קטנים. כפיר עכשיו בן 10 חודשים. הוא תינוק. אריאל, כפיר ושירי - כל יום הוא סכנה בשבילם. חייבים להוציא אותם משם. הם קלף מיקוח. שירי, בעל כורחה, הפכה לסמל של החטופים - וזה משחק לרעתה. היא פשוט קלף מיקוח בידי החמאס. אני לא מצליחה לקלוט למה הם לא פה. כפיר הוא רק תינוק! זה מפחיד ולא נתפס".
יפעת זילר, בת דודתה של שירי ביבס ודודה של כפיר ואריאל, אמרה הבוקר: "אני חושבת שאנחנו כמשפחה חשים שבסופו של יום אנחנו צריכים לסמוך על הגורמים המדיניים והצבאיים, שיש להם חלק ואחריות בדבר הזה. צריך להבין שאם אנחנו עומדים בצד שלנו בעסקה אז לא יכול להיות שמאפשרים לעוד יום לעבור ולתינוק הזה לא לחזור, ולאח שלו, ולאמא שלו, ובשלב הזה אני גם מרשה לעצמי להגיד – לאבא שלו. לא יכול להיות שלא באים בדרישה תקיפה שזה לא העסקה, לא מה שביקשו ולא מה שנחתם.
צריך לדרוש ולהשתמש בכל מנופי הלחץ האפשריים. לא יכול להיות שהם משתמשים בהם כדי להתחמש ולהשיג עוד דלק. לא על הראש של אריאל וכפיר. המשפחה שלנו איבדה הכל כבר. אסון נוראי קרה לנו, אנחנו צריכים בשורות טובות ולהשתקם מהדבר הזה". על מצבו של כפיר בשבי היא אמרה כי "לתינוק בן 10 חודשים כל יום כזה יכול להיות הבדל בין חיים למוות. אין לו את העמידות של ילד בן 4 או של אמא בת 30".
3 צפייה בגלריה
כפיר ביבס
כפיר ביבס
התינוק כפיר. בן 10 חודשים
כאמור, דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, אמר כי ארבעת בני משפחת ביבס אכן נחטפו על-ידי חמאס, אך מוחזקים על-ידי ארגון טרור אחר, באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. על העיכוב בשחרורם אמר ל"סקיי ניוז" כי "חמאס השתמש בחלק מהחטופים כסוג של נכס והגיש אותם לארגוני טרור אחרים, כמו משפחת ביבס מניר עוז".
בציוץ בערבית כתב אדרעי: "בשבי של חמאס מוחזקים ילדים ותינוקות בני פחות משנה שלא ראו אור כבר יותר מחמישים ימים. חמאס נוהגת בחלקם כמו שלל ובחלק מהמקומות העביר אותם לארגוני טרור אחרים ברצועת עזה. כמו לדוגמה בני משפחת ביבס, התינוקות הג׳ינג׳ים שנחטפו בניר עוז על ידי אחד הפעילים של חמאס (בתמונה) ומוחזקים באזור חאן יונס על ידי אחד הפלגים הפלסטיניים". לפי אחת ההערכות אכן מדובר בחזית העממית.