3 צפייה בגלריה
ישיבת  סיעה הליכוד
ישיבת  סיעה הליכוד
קרע בחיל האוויר? הרמטכ"ל ונתניהו
(צילום:דובר צה"ל, יואב דודקביץ')
עשרות אנשי צוות במילואים באגף הטכני של חיל האוויר שיגרו הבוקר (יום רביעי) עצומה לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולמפקד חיל האוויר. במכתב, שיזם רס"ן במיל' שי קלך - טייס קרב לשעבר שמתבטא בימים האחרונים בחריפות נגד הטייסים שהחרימו אימונים במחאה על המהפכה המשפטית - טוענים מכונאים בחיל האוויר כי "כל השנים הרגשנו סוג א', אך כעת המצב השתנה".
לדברי קלך "אחי, ששירת 14 שנה בגף הטכני, ביקש ממני לכתוב מכתב שישקף את רגשותיהם של אנשי הגף הטכני האהובים שלהם. על המכתב חתמו כבר חמישים מילואימניקים, ועוד רבים הולכים ומצטרפים". בימים האחרונים גם נפוץ סרטון של שיחה רדיופונית שבה טוען מכונאי כי הוא רואה במחאת הטייסים עלבון אישי.
3 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' שי קלך
רס"ן במיל' שי קלך
רס"ן במיל' שי קלך
דוד, אחיו של קלך, אמר כי "אני טכנאי דרג א' בחייל האוויר, ואומר לכם הטייסים שגרמתם לי להיות מושפל. לקחתם את כל מה שתרמתי באהבה למדינה וזרקתם לפח. אני מתפלל לתקופה שלא נבדיל בין טייס, טבח או טכנאי".
במכתב עצמו נכתב: "טייסים אהובים שלנו, כדי להשמיש לכם את כלי הטיס, אנחנו עובדים אנו יומם וליל, בשעות לא שעות, בשבתות וחגים. מתניעים, מתדלקים, מסירים פינים, סוגרים פאנלים ועוד שלל עבודות שחורות. כשאתם עולים למטוס בחורף קר עם כפפות הטיסה, הידיים שלנו נפצעות וקופאות למוות מהברזל הקר של המטוס, רק כדי שאתם תוכלו להמריא ולנחות בשלום.
"כל השנים נשאנו בגאון את תחזוקת וחימוש המטוסים, וידענו להיות החיילים הכי טובים שאנחנו יכולים להיות, גם אם לא עברנו כמוכם את המיונים לקורס טיס. אבל הרגשנו תמיד סוג א', ביחד, למען עם ישראל ומדינת ישראל. היום, אחרי שהבהרתם לנו שהקול שלנו איננו שווה לקול שלכם, אנחנו כבר מרגישים סוג ב'. אנו חשים קושי נפשי אמיתי לחגור אתכם אל כיסא המפלט אם חלילה תצטרכו לנטוש. ליד שעולה להצדיע לכם לפני שאתם יוצאים מהדת"ק ומסיעים לעמדת ההמראה, כבר אין כוח להתרומם".
(צילום: ירון ברנר)

במכתב נכתב עוד: "נגלה לכם סוד, טייסים אהובים שלנו - כל פעם שהכנו לכם את המטוס, זה לא היה באמת בשבילכם. זה היה עבור עם ישראל, לשם ביטחונה של מדינת ישראל. כי הרגשנו ביחד, חשבנו שאנחנו עם אחד. ידענו שאנו משרתים את האומה, ללא תנאי וללא סייג, ושאנו אוהבים אותה אהבה שאינה תלויה בדבר. ולכן לא ננהג סרבנות כמוכם, לא נמרוד ולא נקרא להפיכה צבאית. נשמור על אצילות הנפש הדרושה, ולא ניתן למחלוקות הפוליטית להיכנס לקודש הקודשים שלנו, לצבא ההגנה לישראל. אבל אנחנו קוראים לכם לחזור בכם באופן מיידי, לבקש את סליחתנו, להציל את טיפת הכבוד האבוד שעוד נותרה בנו ולהשיב לנו את המוטיבציה האדירה שהייתה נטועה בתוכנו.
"ובבקשה, אל תסבירו לנו שבסירובכם אתם מצילים את הדמוקרטיה ומגינים על שלמות העם והמדינה, כי במעשה שלכם, שרפתם לנו את הקול. את הצבא על כל חייליו וחיילותיו יש לשמור בכל מחיר מחוץ לכל ויכוח ומחלוקת. ולך מפקד החיל היקר שלנו, אנו קוראים להיות האמון על בקשת הסליחה, וליצור מנגנון הרתעה וענישה מתאימים בהקדם, כדי לוודא שדברים כאלו לא יקרו מסיבות פוליטיות שוב. ומי שלא רוצה לחזור בו מן הסרבנות ולבקש סליחתנו, אנו דורשים במפגיע כי יילקחו לו כנפי הטיסה - אין הוא ראוי לשרת יחד איתנו, חיילי המערך הטכני של חיל האוויר, את מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתרגיל האווירי Desert Falcon
תיעוד מהתרגיל האווירי Desert Falcon
תרגיל בהשתתפות חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל )
עצומת אנשי הצוות מגיעה כאמור ברקע הודעתם של 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 בתחילת החודש כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית, וכן ברקע הצהרתם של אנשי מילואים שיימנעו משירות אם התוכנית תיושם. טייסת 69, מהחשובות בחיל האוויר, מובילה את התקיפות בסוריה במסגרת המב"מ (המערכה שבין המלחמות) ומבצעים נוספים. אנשיה השתתפו בין השאר בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה. עם זאת, הטייסים הודיעו אז כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית אם יידרשו לכך.
אחד מהטייסים אמר אז ל-ynet: "אנחנו לא מסרבים פקודה, אנחנו מאותתים שלא נהיה מוכנים לשרת במשטר דיקטטורי. מישהו מנסה לשנות את החוזה הבסיסי שבשבילו התגייסנו והיינו מוכנים לסכן את החיים שלנו. הלב שלנו נקרע רק מלחשוב על כך שלא נגן יותר על המדינה. האקט שלנו נועד להגיד 'עד כאן, תעצרו, אחרת הכול יתפרק לנו בידיים', וזה תופס מסה קריטית לא רק אצלנו אלא גם בעוד טייסות".