1 צפייה בגלריה
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
"צריך לקחת אחריות על המעשים שלו". בן גביר ומקלב
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם)
המשבר הבא בקואליציה? סגן השר לפיתוח ותחבורה חרדית במשרד ראש הממשלה, אורי מקלב מיהדות התורה, יצא הבוקר (א') נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בריאיון לרדיו "קול חי", אמר מקלב כי ההסלמה בהר הבית "מביאה לפיגועים. כל אחד צריך לקחת אחריות על המעשים שלו, ולדעת שהדברים שלו יכולים לגרום לרצח של ילדים".
"אנחנו צריכים להיזהר, כי כשיש פעולות שגורמות לכך זה מגביר שנאה והסתה, כמו דיבורים על ריבונות ושליטה שאנחנו צריכים להחיל", אמר מקלב. לדבריו, "המציאות אומרת שההסלמה בהר הבית מביאה באופן ישיר פיגועים. לא צריך להיות מומחה ביטחון למה שאנחנו שומעים. מעבר לאיסור, אם אתה יודע שזה גורם לרצח ילדים, צריך לקחת את זה בחשבון".
בשישי הצהיר השר לביטחון לאומי בן גביר, לאחר פיגוע הדריסה שבו נרצחו שלושה בני אדם בירושלים, שיש להיערך ל"חומת מגן 2" החל מהיום, בהצהרה שלא תואמה עם ראש הממשלה והשרים. הדברים זכו לביקורת נרחבת, כשגורם מדיני בכיר תקף את בן גביר זמן קצר לאחר מכן, והבהיר שהצהרתו לא מעשית, וכמו כן בכירים לשעבר במשטרה שתקפו את השר על התנהלותו, וטענו כי אין היתכנות ליציאה למבצע כמו חומת מגן בתוך יומיים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, בתגובה להכרזת בן גביר, כי הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס היום ידון ב"פעולה רחבה נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים וביהודה ושומרון", אחרי פיגוע הדריסה בשכונת רמות בבירה ביום שישי האחרון.
השר בן גביר אמר לפני ישיבת הממשלה כי "המשטרה התחילה היום במבצע הזה (חומת מגן 2 שעליו הכריז - ג"כ) בעצימות נמוכה - וזה יתחיל לגדול יותר ויותר". אף שהנושא לא נמצא על סדר יומה של הממשלה, השר החזיק בידו קלסר בסיווג "סודי", שבשער שלו נכתב "היערכות מחוז ירושלים למבצע ריכוז מאמץ" - ואמר: "יש לי בקשות לראש הממשלה. אני רוצה להוסיף כוחות. שאף אחד לא ישלה את עצמו. בלי מבצע משילות בירושלים, אגב כמו בנגב וכמו בגליל, זה יתפוצץ עלינו, זה יתפוצץ על מדינת ישראל".