אנשי צבא דרום לבנון שחיים כיום בישראל כבר 24 שנים, מאז נסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000, מגדירים את חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כ"סגירת מעגל חלקית" עבורם. מדובר לדבריהם בסגירת מעגל חלקית מפני שארגון הטרור - אויבם הראשי - עוד קיים, ולפיכך הם סבורים כי יש להשלים את המלאכה בחיסול כל אנשי חיזבאללה, שלחמו נגדם במשך שנים.
4 צפייה בגלריה
אנשי צד"ל על חיסול נסראללה
אנשי צד"ל על חיסול נסראללה
אנשי צד"ל על חיסול נסראללה: "חיכינו לזה 24 שנים"
"ישראל צריכה להילחם עד הסוף כדי לחסל את חיזבאללה. חיסולו של חסן נסראללה לא מספיק, ציר הרשע האיראני עוד קיים. מה ישראל רוצה על הגבול הצפוני שלה, את איראן או את לבנון?", תהה א', בן של לוחם בכיר בצד"ל, שהעדיף שלא להזדהות עקב העוינות הרבה נגד אלו שמדברים בגנות נסראללה.
"אני מכבד את המשפחה המורחבת שלי שנשארה שם, שעדיין נודדת ממקום למקום. אנחנו מודאגים מאוד ועוקבים אחרי המתרחש. ישראל לא נלחמת באוכלוסייה האזרחית שם, היא מנהלת מלחמה נגד ארגון הטרור שהשתלט לנו על המדינה באכזריות", הוסיף א', שבילדותו חווה דריפה וניסיונות חטיפה והתנקשות בעיר צור ששוכנת לחופי הים התיכון, כ-23 ק"מ צפונית לראש הנקרה, מאחר שאביו נלחם נגד אנשי חיזבאללה. "נולדתי במשפחה ששמרה על הלאומיות הלבנונית. רצינו להילחם נגד הכיבוש הסורי והאיראני. שאפנו לשמור על מדינה נקייה ממיליציות חמושות שמשליטות טרור על אזרחים חפים מפשע, אבל לצערנו לבנון לא עמדה במשימה אז".
4 צפייה בגלריה
ג'ולי אבו עראג'
ג'ולי אבו עראג'
ג'ולי, בישראל: "זו תחילת הסוף של חיזבאללה"
(צילום: באדיבות המצולמת)
4 צפייה בגלריה
ג'וזיף, אביה של ג'ולי אבו עראג'
ג'וזיף, אביה של ג'ולי אבו עראג'
"שילמנו מחיר כבד". ג'וזיף, אביה של ג'ולי אבו עראג'
(צילום: באדיבות המשפחה)
ג'ולי אבו עראג', בתו של ג'וזיף - אחד המפקדים הבכירים בצד"ל שנרצח על ידי חיזבאללה לאחר שנים רבות של רדיפה - כתבה בחשבון הפייסבוק שלה אחרי חיסולו של נסראללה כי "מה שקורה היום עם חיזבאללה הוא תחילתו של הסוף הצפוי לאחד מארגוני הטרור האכזריים ביותר. אני גאה להיות הבת של אחד מהראשונים שהרים את נשקו נגד הארגון הזה וחשף את התוכניות שלו".
עוד הוסיפה אבו עראג' כי "אנשינו שילמו מחיר כבד על אומץ ליבם. הגורל רצה לנקום את דמם של 650 חללי צבא דרום לבנון. באותה תקופה אף לבנוני לא חש סולידריות איתנו והיום המלחמה נגד חיזבאללה הוכיחה שצדקנו, שאנחנו ילדי האמת ושהאמת איתנו בסופו של דבר. עם זאת, אנחנו עדיין כועסים על מי שמכרו אותנו ושתקו בעת נישול זכויותינו מתוך כבוד למחבלים".
משפחת אבו עראג' נחשבה לסמל בלבנון - משפחה נוצרית מהעיירה מרג' עיון, המרוחקת כשישה קילומטרים מהגבול עם ישראל, שאיבדה את אב המשפחה כשהיה רק בן 50. כיום חמושי חיזבאללה שולטים על בית המשפחה, שכאמור כמה מבניה נותרו במדינה, מיד לאחר שחלקם נמלטו לישראל.
4 צפייה בגלריה
ג'וזיף, אביה של ג'ולי אבו עראג'
ג'וזיף, אביה של ג'ולי אבו עראג'
"יש להמשיך במלחמה עד להכרעה". ג'וזיף לצד דגלי ישראל ולבנון
(צילום: באדיבות המשפחה)
קלוד איברהים נולד אף הוא במרג' עיון, וכיום הוא תושב קריית שמונה שפונה מביתו בעקבות המלחמה. איברהים שימש בעבר כמנהל לשכת מפקד צבא דרום לבנון אנטואן לחד, וגם הוא חושב שחיזבאללה יוכרע לא רק באמצעות חיסולו של נסראללה, אלא בהמשך המלחמה למיטוט הדרג הצבאי המשמעותי בארגון הטרור.
"אין ספק שחסן נסראללה היה אחד מהדמויות החשובות שקבעו את סדר היום בלבנון. הוא היה האויב מספר אחד של צד"ל, אבל היה לו מאוד קשה לפרוץ את מה שבנינו כי אנחנו בני המקום. עם נסיגתה מדרום לבנון העניקה ישראל כח חסר תקדים לנסראללה, וזה גרם למדינות בעולם לחשוב שהוא ניצח אותה". קלוד הסביר בנוסף כי יש להמשיך במלחמה עד להכרעה. "במלחמת 2006 חיזבאללה היה ארגון יותר קטן מאשר היום. היה קשה לדעת איפה נמצאת התחמושת שלו. היום כבר אפשר לדעת כי הארגון גדל משמעותית ולכן אפשר להשמיד אותו. לנסראללה היה שיגעון גדלות וזה הכריע אותו", טען.
כעת הצד"לניקים מייחלים ליום שבו תגמר המלחמה וחיזבאללה יושמד לחלוטין, בתקווה שיהיה הסכם שלום בין ישראל ללבנון, כדי שיוכלו לחזור ללבנון - לפחות לבקר.