המשטרה פשטה על בתים בנצרת ועצרה חמישה מהחשודים ברצח אסאלה פאכורי (29), שנורתה למוות ברכב בעיר לפני כשלושה שבועות. בין העצורים שניים מבני משפחתה של המנוחה, ושני חשודים מארגון פשע בעיר. הם נלקחו לחקירה ובסיומה יוחלט אם לבקש את הארכת מעצרם. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בהמשך.
2 צפייה בגלריה
אסאלה פאכורי
אסאלה פאכורי
אסאלה פאכורי
פאכורי נרצחה כאמור ביריות לעבר רכבה כשהייתה בדרכה למרפאת שיניים. היא פונתה תחילה במצב אנוש לבית חולים בעיר, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. המתנקשים, רעולי פנים, נמלטו מהזירה.
הנרצחת היא אחות של חבאש פאכורי, אסיר שנחשב לבכיר בארגון הפשיעה של סמיר בכרי שמואשם בתכנון הירי לעברו של מועמד לראשות העיר נצרת. אחיה מחמוד נרצח לפני כשנתיים עם בן דודם עלי. אחמד, אח נוסף, נהרג לפני כשנתיים במהלך מרדף משטרתי. ביולי נפצעה קשה חברתו של ראש ארגון הפשיעה בפיצוץ מטען חבלה ברכב בנצרת.
2 צפייה בגלריה
נעצרו 5 חשודים בחשד למעורבותם ברצח אסאלה פאכרי
נעצרו 5 חשודים בחשד למעורבותם ברצח אסאלה פאכרי
אחד החשודים שנעצר
(צילום: דוברות משערת צפון)
המעצרים מגיעים בזמן שהאלימות בחברה הערבית משתוללת, כשמתחילת השנה נרצחו 176 בני אדם - 14 מהם בשבוע שעבר. הבוקר גבר בשנות ה-60 לחייו נורה למוות ברהט. צוות מד"א שהגיע לזירת הירי נאלץ לקבוע את מותו במקום.
שלשום עבד אל-מנאן נאטור, אח מוסמך בן 43, נורה למוות ברכב בכניסה לאולם אירועים בקלנסווה. לפי החשד, הוא הגיע לחתונת קרוב משפחתו - וכשהגיע למקום נרצח ביריות. המשטרה פתחה בחקירת הרצח. ביום שישי מואיד עבד אלחי, תושב טירה בן 50, נורה למוות בעיר. צוות של מד"א קבע את מותו בזירה, והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
הרצח בטירה אירע יום אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה שבו נרצחו ארבעה בני אדם חפים מפשע - דועאא אבו חלאוה (30), בתה סילא (8), אחיינה מוחמד (10) וקרובת משפחתה לין מוגרבי (23). איסמעיל, בנה בן החודשיים של מוגרבי, נפצע אנושות בפיצוץ הרימון שהושלך אל מתחת לרכב חונה והוביל להתלקחות של חנות שבה שהו הקורבנות. באותו יום נרצח גם ביפיע שליד נצרת חמזה זרעיני בן ה-30.