פעם שנייה תוך יומיים: התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה היום (ראשון) בכמה יישובים באזור אשדוד שבחבל לכיש - בעקבות כחמישה שיגורים שבוצעו מאזור חאן יונס ברצועת עזה, משם צה"ל נסוג בשבוע שעבר. דובר צה"ל עדכן כי "זוהתה נפילה במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון, אין נפגעים".
שיגור הרקטות מרצועת עזה לשפלה

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי התקבל דיווח על שריפה בשטח פתוח כתוצאה מפגיעה באזור ביצרון. "פרצה שריפת קוצים בשטח פתוח בעקבות נפילה. לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה. האירוע בשליטה", נמסר. האזעקות הופעלו בביצרון, גן יבנה, שדה עוזיהו, עזריקם, חצור ושתולים. ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי הודיע כי הנחה לפתוח את כל המקלטים הציבוריים בעיר.
בעקבות הירי, בשעות אחר הצהריים הודיע דובר צה"ל על פינוי שכונות בחאן יונס. דובר צה"ל בערבית הפיץ הודעה לתושבי השכונות ג'ורת אללוט, אלמנרה, מאן, קיזאן א-נג'אר, קיזאן אבו-רשוואן, א-סלאם ואל-חשש, שבה נכתב כי "שוב, חמאס וארגוני הטרור משגרים רקטות מאזורכם לעבר מדינת ישראל. צה"ל יפעל בקרוב בכוח נגד גורמים אלו. עליכם לפנות מיד את האזור לאזור ההומניטרי".
שלשום שוגרו 20 רקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל, רובן לעוטף, אך חלקן לאזור קריית מלאכי ובאר טוביה - שם התפוצצה רקטה בשטח פתוח בין ערוגות לתימורים. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה מכתש שנוצר בתוך מטע זיתים. כך זה נראה:
זירת הנפילה ליד קריית מלאכי, שלשום
(צילום: ניר וינברגר)

1 צפייה בגלריה
פלייר של מפת התקיפה האווירית המנחה תושבים להתפנות
פלייר של מפת התקיפה האווירית המנחה תושבים להתפנות
בעקבות הירי: מפת הפינוי מחאן יונס שפרסם דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל בערבית)
בתוך כך, בימים האחרונים צה"ל הפחית את פעילותו הקרקעית ברצועת עזה למינימום מזה תקופה. בשלב הנוכחי פועלות ברצועה שתי מפקדות אוגדה להחזקת שני אזורים, פרוזדור הביתור נצרים עם אוגדת המילואים 252 והאוגדה הסדירה 162 להחזקת ציר פילדלפי בדרום הרצועה.
על רקע האיומים מצד איראן וחיזבאללה, מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, קיים אתמול מפגש פיקודי בהשתתפות ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף לירון דונל, מפקדי המחוזות וקציני המטה של הפיקוד. במסגרת המפגש התקיים דיון מעמיק על תמונת המצב הנוכחית, הערכת הסיכונים והמשך ההיערכות. "אנחנו נחושים להמשיך ולהילחם עד שנשנה בצורה מהותית את המצב הביטחוני בצפון ונוכל להחזיר את תושבי הצפון הביתה - ממקום של ביטחון ותחושת ביטחון.
"אנחנו מתכוננים וערוכים לכל תרחיש ולכל תגובה", הדגיש. "בימים האחרונים אנחנו, גם צה"ל וגם פיקוד העורף, העלנו מאוד את המוכנות שלו בשיתוף פעולה הדוק, גם עם הרשויות המקומיות וגם עם כל יחידות צה"ל. נכון לעכשיו, העורף פועל ללא מגבלות. נשנה את ההנחיות בהתאם להערכת המצב. אנחנו מפיצים ומחדדים את ההנחיות כל הזמן, גם במערכות ובאתרים של פיקוד העורף ואני אומר עוד פעם חשוב להקפיד על ההנחיות של פיקוד העורף. זה מציל חיים".