תיעוד מעצר הנאשם גניש

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד אוראל מיכאל גניש (26) ואביאל טקלו (22), תושבי נתניה, בגין סחיטה באיומים של אדם שלטענתם היה חייב להם כספים. מכתב האישום עולה כי גניש עקב אחרי אשתו של הקורבן ובנם הפעוט, ולמחרת הגיע עם שותפיו לכניסה לפעוטון של הילד בעיר, ומול ילדי הפעוטון והוריהם הם איימו על המתלונן והכו אותו. בפתח הכתבה - תיעוד מעצרו של גניש.
גניש פנה כבר לפני כחצי שנה לקורבן וטען בפניו כי עליו לשלם את החוב הכספי, שאותו המתלונן הכחיש. לפני כשבועיים, כך נטען בכתב האישום, גניש עקב כאמור אחרי אשתו של הקורבן לאחר שהוציאה את בנם מהפעוטון. למחרת הגיעו לפעוטון גניש, טקלו ושניים אחרים שזהותם לא ידועה, והמתינו לקורבן בחוץ.
הארבעה ניגשו אליו, ואחד מהם אמר לו: "מה אתה בורח? אתה לא רוצה לשלם?" בהמשך הארבעה הקיפו אותו, אחד דחף אותו ואחר סטר לו ואמר: "כמה כסף יש עליך?" כשהקורבן השיב שאין לו כסף, נטל ממנו גניש את תיקו ולקח מתוכו את הדרכונים שלו ושל בתו, ואמר לו כי הם יישארו אצלו עד להחזרת החוב.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר חשוד בסחיטה באיומים
תיעוד מעצר חשוד בסחיטה באיומים
"תביא לי את מה שמגיע לי והכול ייגמר בטוב". תיעוד המעצר
גניש הורה לקורבן להוציא את בנו מהפעוטון, ואמר לו: "תביא לי את מה שמגיע לי והכול ייגמר בטוב". לאחר שהקורבן נכנס פנימה, ניסה טקלו להיכנס אחריו אך השער היה נעול. הקורבן, שהרגיש מאוים, התעכב בפנים וכתב בהודעה לגניש כי הוא חושש שהם ייקחו את בנו. הארבעה שראו כי המתלונן לא יוצא החוצה, עזבו את המתחם. הקורבן התקשר למשטרה, שהגיעה למקום וליוותה אותו ואת בנו לביתם.
הקורבן הגיש תלונה במשטרת נתניה והחקירה הוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ). כבר באותו היום גניש פנה לקורבן על-מנת להיפגש עמו, ובמשטרה ניצלו את הבקשה כדי לפקח על השיחה ביניהם ולתעד אותה. גניש הציג את הדרכונים ודרש באיומים מהמתלונן לפרוע את חובו. כשהקורבן טען שאין לו חוב, גניש אמר לו "אני אדקור אותך", והוסיף כי אם החוב לא ישולם - הוא "יקנוס" אותו בשני מיליון שקלים. בשלב מסוים התנפלו בלשי המשטרה על גניש ועצרו אותו.
גניש טען בחקירתו כי פגש את המתלונן במקרה ברחוב, אולם טענתו זו לא נתמכה בצילומי מצלמות האבטחה של הפעוטון. בבקשה להאריך את מעצרו של גניש עד תום ההליכים צוין כי "מדובר בנאשם שמתנהל באופן עברייני כדרך חיים. מעשיו מעידים כי ביכולתו לגייס ולהפעיל אחרים. אין לו מורא מהחוק".
עו"ד ויקי שמואל, שמייצג את הנאשמים, מסר בתגובה: "קשה העובדה שבה משטרת ישראל נותנת חסות לעבריין מרמה והונאה אשר עקץ את מרשי. האמת סביב תיק זה תתברר עד לסופה בבית המשפט. אין לנו כל ספק כי האישומים שאותם מייחסת הפרקליטות למרשיי אין בהם כל בסיס ושחר".