הלווייתו של אביאל חדאד שנרצח בפיגוע בתוניסיה
(צילום: משי בן עמי)

אביאל חדאד (30), שנרצח יחד עם בן דודו בן בפיגוע מחוץ לבית כנסת באי ג'רבה שבתוניסיה ביום שלישי, הובא היום (שישי) למנוחות בנתיבות. ההלוויה התקיימה תחת הנחיות פיקוד העורף, ובמהלכה נשמעו פיצוצים ונראו יירוטים של רקטות בשמיים, אם כי לא הופעלה אזעקה.
חדאד, אזרח ישראלי שהתגורר בג'רבה, עלה לישראל לפני כשלוש שנים, לאחר פטירתה של אמו. לאור המצב הביטחוני, מאות בודדים ליוו אותו למנוחות. ההלוויה נפתחה, כאמור, בהנחיות של פיקוד העורף למשתתפים במקרה ותהיה אזעקה. במהלכה אכן היו יירוטים של רקטות בסביבה, אך לא נשמעו אזעקות.
3 צפייה בגלריה
אביאל חדד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
אביאל חדד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
"היו כמו אחים". אביאל חדאד (מימין) ובן דודו בן, שנרצחו בפיגוע בתוניסיה
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של אביאל חדאד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
הלווייתו של אביאל חדאד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
"חשבנו שהוא יחזור מג'רבה עם כלה, בסוף הוא חזר בארון". הלווייתו של אביאל חדאד, היום
(צילום: חיים הורנשטיין)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של אביאל חדאד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
הלווייתו של אביאל חדאד שנרצח בבית הכנסת בתוניסיה
בני משפחה וחברים בוכים בעת הלווייתו של חדאד. "אדם שאי אפשר לתאר"
(צילום: AP)
"הוא ובן דודו היו כמו אחים", סיפרו חבריו. "הוא היה עמוד התווך של המשפחה, תמיד שמח עם חיוך גדול על פניו. זו אבידה גדולה למשפחה. חשבנו שהוא יחזור מג'רבה עם כלה ונראה אותו תחת חופה בשמחתו, אך בסוף הוא חזר בארון", אמר הגיס של אביאל בדברי הספד. "בזכות מה שקרה ניצול חיי אנשים רבים, שהיו בתוך בית הכנסת. זו מיתה של צדיקים. הם לא נהרגו בזכותו, הקדוש ברוך הוא לקח אותו כקורבן".
"אביאל היה אדם שאי אפשר לתאר. כמו אבא בשבילי", סיפרה בת דודתו לילך חדאד. "הוא היה לוקח את אחותי לבית החולים כשהייתה חולה. מעולם לא נתן לה לוותר. אימא שלו נפטרה לפני שלוש שנים והוא היה הראש של הבית. ברגע שאין ראש, מה נשאר?", אמרה בכאב. היא סיפרה כי הייתה בסביבת זירת הפיגוע בג'רבה כשהאירוע החל: "שמענו את היריות והמטוסים. בהתחלה חשבנו שזה פיצוצים אבל הסתבר שזה ירי. השוטרים אמרו לנו ששני שוטרים רבו ביניהם כדי שלא תהיה המולה. בני הדודים שלי כנראה נרצחו בהתחלה, ואת זה הבנו רק אחרי ארבע שעות". היא הוסיפה ואמרה כי היה קושי בהחזרת הגופות לישראל, וציינה כי בהיותה חובשת במד"א, היא חשבה איך להגיע לבני דודיה הפצועים ולבצע בהם החייאה.
קרובי המשפחה סיפרו כי הקהילה בג'רבה היא מאוד שורשית, עם יהדות אותנטית. "הם מחוברים למקום ומעולם לא הכירו דבר כזה", אמרו. שר התקשורת שלמה קרעי, שהגיע כנציג הממשלה להלוויה, אמר: "מדינת ישראל מתמודדת עם טרור. השנאה והאנטישמיות הם הדלק. בית הכנסת היה יעד לפיגועי טרור ובעבר והשבוע".
בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת אלגריבה ביום שלישי, המחבל רצח במקום שלושה אנשי ביטחון, גנב את נשקו של אחד מהם וארבע מחסניות והמשיך במסע ההרג. הוא רצח את בן ואביאל חדאד בחניה של בית הכנסת, לפני שנהרג מירי כוחות הביטחון המקומיים. בזמן הירי ואחריו מאות יהודים וישראלים היו נצורים בבית הכנסת, שבו התקיים האירוע המסורתי לרגל ל"ג בעומר. אביאל צילם סרטון מהתפילה בבית הכנסת, וזמן קצר לאחר מכן נרצח מחוץ לו.