מאמר שלם בשפה העברית פורסם הבוקר (רביעי) בעיתון היומי הירדני "אל-רד". המאמר פורסם בעמוד הראשון של העיתון, מתחת לכותרת הראשית מתוך מאמרו של המלך עבדאללה מה"וושינגטון פוסט", שלפיה "האנושות לא תשלים עם האכזריות והפשעים בעזה". ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שבה מתפרסם מאמר בעברית בעיתון ירדני באופן הזה.
1 צפייה בגלריה
מאמר בעברית בעיתון הירדני אל ג׳ד
מאמר בעברית בעיתון הירדני אל ג׳ד
מאמר בעברית בעיתון הירדני אל-רד
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
המאמר, שכותרתו "מה אחרי ישראל?", מפרט טיעון שלפיו ישראל כבר מפסידה במערכה מול חמאס במספר חזיתות - פוליטית, כלכלית, חברתית וצבאית, וגם בחזית הבינלאומית. המאמר מאמץ את הנרטיב של חמאס כלוחמי תנועת ההתנגדות באופן מוחלט, ולפיו ישראל מוגדרת כ"יישות גזענית".
"העולם עסוק בהעלאת השאלה: מה אחרי חמאס, ועל צורתה של עזה אחרי הפלת הרשות של תנועת ההתנגדות ברצועת עזה", נכתב בפתח המאמר. "אבל נראה שאין אחד שמסתכל לצד השני לשאול: מה אחרי 'ישראל' בעזה?".
וכך נכתב במאמר (הטעויות במקור): "פשלה אחר פשלה, ישראל מגרדת את הזנבות שלה, בעוד המטרות המוכרזות של התוקפנות נופלות אחת אחרי השנייה, היא אינה יכולה להשמיד את תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס , ולא את היכולות הצבאיות שלה, בעוד מלחמתה הקרקעית שהכריזה עליה לא הצליחה להשיג כל התקדמות בה, והיא נתקלת בהתנגדות אכזרית שהותירה לה הפסדים חמורים בחיי החיילים ובמכונות".
מבחינה כלכלית, נכתב במאמר, "הערכות ראשוניות מצביעות על כך שהתוקפנות על עזה עלתה לישראל יותר מ-51 מיליארד דולר עד כה, בעוד הגירעון בתקציב קפץ ליותר מ-400%. המספר עתיד להיות מוכפל בהרבה". בנושא החטופים נכתב כי "הכישלון הצבאי בשחרור השבויים, ילחץ על ממשלת נתניהו הקיצונית להסכים לעסקה פוליטית שלוחמי ההתנגדות הפלסטינית יכפו עליה, וישחררו באמצעותה אלפי שבויים פלסטינים מכלאי הכיבוש". לא רק ששחרור השבויים מוגדר במאמר ככישלון, אלא שהחטופים "נהרגים תחת ההפצצה האכזרית שמחפשת להשמיד קבוצתית את התושבים של עזה".
לפי המאמר, "אין התקדמות על האדמה ולא בהשגת המטרות, כך נראית התמונה היום, בעוד צבא הכיבוש הישראלי מופיע מוטרד ומובס מהצד הנפשי. אפילו התמיכה האמריקאית הבלתי מוגבלת אינה משיגה אלא את ההשמדה ההמונית. השאלה 'מה אחרי ישראל' היא שאלה אובייקטיבית, במיוחד מפני שההפסד יגרום לנפילה של נתניהו ושל מה שהוא מייצג, ימין טרוריסטי בממשלה שלא עשתה דבר אלא הקשה את המשבר".