אלי אלבג, אביה של התצפיתנית לירי שנחטפה לרצועת עזה, התייחס הבוקר (שלישי) להודעת חמאס מאמש, שלפיה חטוף נורה למוות ושתיים נוספות נפצעו קשה על-ידי פעילים של ארגון הטרור בשני אירועים נפרדים. אלבג אמר ל-ynet כי "מאותו רגע החרדות לא נפסקות. אני מצפה מדרעי ומכל הח"כים לדפוק על השולחן ולהזיז עסקה".
אלבג: "הודעת חמאס - עוד סכין בלב"
(צילום: ליאור שרון, מיקי שמידט)

1 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
"לא רוצה שהממשלה תתמוך, רוצה שתעשה". עצרת להחזרת החטופים בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
לדבריו, "אתמול היינו בתפילה בשוהם, תוך כדי התפילה הבת שלי מראה לי את הטקסט בטלגרם. זה עוד פצע ועוד סכין בתוך הלב. הופך לנו את הבטן בלי הפסקה". בנוגע לעסקה לשחרור החטופים אמר אלבג כי "אנחנו לא בקטע של אולטימטום, אבל אני לא רוצה שהממשלה תתמוך, אני רוצה שהם יעשו. לדרעי יש משקל רב, הוא איש חכם שראש הממשלה מקשיב לו".
עוד אמר אלבג כי "אשתי שאלה את קציני צה"ל (על הדיווח, א"ל) ולא קיבלה תשובה חד-משמעית. הכל טרי מדי".
מור: "חמאס מנסה להלחיץ"
(צילום: ליאור שרון, מיקי שמידט)

אביה של התצפיתנית שי אשרם ז"ל
(צילום: ליאור שרון, מיקי שמידט)

גם צביקה מור, אביו של איתן שנחטף לרצועה מהמסיבה ברעים, התייחס להודעת חמאס. "יש מניפולציות שהצדדים מפעילים אחד על השני", הסביר. "זה נועד ללחוץ אותנו אני מניח".
על המתווה לשחרור החטופים אמר מור כי "עסקה כזאת משאירה את הבן שלי בפנים לעוד הרבה מאוד זמן. אני מתקשה מאוד להסכים לעסקה כזאת בתור אבא של חטוף. זה לא הסיפור של עסקת שליט - ישראל נלחמת על חייה".
אחרי הפרסום של חמאס עדכן דובר צה"ל אמש כי "בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו".