מאות בני אדם נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים בישראל. הפוליטיקאים מדברים, מביעים צער, מבטיחים לפעול לשיפור בכל התחומים כדי לצמצם את הקטל, אבל ההבטחות נשארות על הנייר. ואכן, דוח חדש של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים מגלה כי ישראל נמצאת במקום ה-32 והאחרון בשיעור הפחתת ההרוגים שגובות התאונות.
הדוח מתייחס ל-10 השנים האחרונות, ולפיו במהלכן ירד מספר ההרוגים בישראל בשיעור של 4.7% בלבד.
שיעור הירידה הממוצע במדינות אירופה הוא 31.3%. במקום הראשון ממוקמת נורבגיה עם שיעור הצלחה מרשים של 52.4%. במקום השני ליטא (50.5%), בשלישי מלטה (47.1%) וברביעי יוון (46.7%). במקום ה-12 נמצאת קפריסין עם ירידה בשיעור של 37.5%, במקום ה-17 קרואטיה עם 30.1%, במקום ה-25 סלובניה (19.1%), במקום ה-28 הונגריה (14.7%), במקום ה-31 רומניה (11.8%) ובמקום ה-32 האחרון והמביש - ישראל.
המספרים מדברים בעד עצמם: מתחילת ינואר נהרגו בתאונות בישראל 169 בני אדם. מנתוני הרלב"ד עולה כי מספר ההרוגים עולה בעקביות. ב-12 החודשים האחרונים נהרגו 366 בני אדם, בשנה קודם לכן 349 ושנה לפני כן 330.
גם בירידה במספר הפצועים קשה מצבה של ישראל מחפיר: היא נמצאת במקום האחד לפני האחרון. בין 2013 ל-2020 נרשמה בישראל עלייה של 18% מקרב הפצועים קשה בתאונות, בעוד שבאירופה הגרף הפוך לגמרי: ירידה ממוצעת של 18% במספר הפצועים קשה בעשור האחרון. השיא שייך ליוון (ירידה של 65.4%), אחריה רומניה (56.8%) וקפריסין עם ירידה של 55.1%.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי "מדובר בציון נכשל למדיניות של ממשלות ישראל בעשור האחרון". שרת התחבורה מרב מיכאלי מינתה יו"ר חדש לרלב"ד, אבי נאור, מייסד עמותת אור ירוק. הוא שוקד על תוכנית להפחתת הקטל בדרכים. אמש אמר: "בשבועות הקרובים נציג את התוכנית, שלא דורשת תוספת תקציב".