רקטות שוגרו הבוקר (יום שישי) לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדד. לא היו נפגעים בתקיפה, שבוצעה לפי ההערכות על ידי המיליציות הפרו-איראניות במדינה. לפי שעה, אף ארגון טרור לא קיבל אחריות על הפעולה, אף שגדודי חיזבאללה - מיליציה פרו-איראנית שאינה קשורה לארגון הטרור מלבנון - אמרה ששיגרה הבוקר רקטות לעבר בסיסים שבהם ישנם כוחות אמריקניים.
תקיפת רקטות על שגרירות ארצות הברית בעיראק

2 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב  בבגדד, עירק
שגרירות ארה"ב  בבגדד, עירק
השגרירות בבגדד
(צילום: AP /Khalid Mohammed)
מאז אמצע אוקטובר תקפו מיליציות פרו-איראניות כ-80 בסיסים אמריקניים בסוריה ובעיראק, עקב תמיכת הממשל האמריקני במלחמתה של ישראל ברצועת עזה. שיגור הרקטות הלילה היה הפעם הראשונה שתקיפות אלה מכוונות לעבר שגרירות ארה"ב.
כלי תקשורת בעיראק ציטטו גורם ביטחוני שאמר כי בין שמונה לעשרה טילים נפלו באזור השגרירות. שגרירות ארה"ב בבגדד, מנגד, מסרה לאל-ג'זירה כי המבנה נפגע משני טילים וכי ארה"ב קוראת לממשלת עיראק להגן על הדיפלומטים בשטחה.
ברשתות החברתיות הופצו סרטונים מ"האזור הירוק" בבגדד, מתחם בינלאומי מובטח שבו נמצאות שגרירות ארה"ב ושגרירויות זרות אחרות, שבהם אפשר לשמוע את קולות הפיצוצים, האזעקות והאזהרות לאנשי השגרירות. "אין גורם שקיבל אחריות, אבל ככל הנראה מיליציות פרו-איראניות מעורבות בכך", נמסר. "אנחנו מדגישים שאנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגן על עובדינו בכל מקום בעולם".
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א סודאני
ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א סודאני
גינה את שיגור הרקטות.מוחמד שיאע א-סודאני
(צילום: רויטרס)
ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א-סודאני גינה את שיגור הרקטות ואמר כי "לא ניתן להשלים עם פגיעה במשלחות דיפלומטיות. מי שביצע זאת פוגע בעיראק, ביציבותה ובביטחונה. זה טרור. נמשיך להגן על המשלחות הדיפלומטיות שאנחנו מחויבים לאבטח אותן. נתעמת עם גורמים שפוגעים בארצנו".
בתחילת נובמבר ביקר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בעיראק, ושוחח עם ראש הממשלה העיראקי על תקיפות הבסיסים האמריקניים בעיראק ובסוריה - שעל רובן קיבלו אחריות ב"גדודי חיזבאללה". בארה"ב הזהירו כי יחריפו את התקיפות נגד המיליציות ויפגעו בהן גם בשטח עיראק, מה שאכן הוביל בימים האחרונים למותם של כמה מחבלים פרו-איראנים. ראש ממשלת עיראק אמר בשיחה טלפונית עם בלינקן לפני שבוע כי הוא מתנגד לתקיפות האמריקניות הללו, שפוגעות לדבריו בריבונות העיראקית, והוסיף כי עיראק מחויבת להגן על הקואליציה הבינלאומית בשטחה.
במהלך הפסקת האש ברצועת עזה, נציין, הודיעו גדודי חיזבאללה בעיראק כי הם מפחיתים את קצב התקיפות עד לסיום ההפוגה ההומניטרית - אך עם סיום ההפוגה הם איימו וחזרו לתקוף שוב באופן רשמי. במהלך הפסקת האש פורסם גם כי הפלגים העיראקיים חלוקים לגבי המשך התקיפות של הבסיסים האמריקניים ולא כולם מעוניינים בהסלמה. הדבר מצביע על הניסיון להפעיל לחץ על ארה"ב, כדי שזו בתורה תפעיל לחץ על ישראל לסיים את הלחימה ברצועה.