נתניהו: "נדון בקבינט בפעולה רחבה נגד מבצעי הטרור"
(צילום: אלי מנדלבאום )

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, לאחר סוף שבוע נוסף מתוח ביטחונית שכלל פיגוע רצחני שבו נרצחו שלושה בני אדם ושיגור רקטה מרצועת עזה לעוטף. לא מעט עימותים נרשמו בין השרים - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עקץ את שרת התחבורה מירי רגב, שרי עוצמה יהודית תקפו את מדיניות הממשלה בה הם חברים, שלא תקפה ברצועה לאחר הירי הרקטי, וראש הממשלה בנימין נתניהו העביר ביקורת גם על כמה משריו בליכוד.
העימותים החלו כאשר שרת התחבורה רגב, שהציגה בשבוע שעבר את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, הציעה להקים קבינט תחבורה שבו יהיו חברים כל שרי הממשלה - והוא יידון בפרויקטים הגדולים כמו הרכבת הקלה והמטרו. רגב הוסיפה כי סוכם שהשבוע יכונס דיון אצל ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר האוצר סמוטריץ', שלא עודכן ברפורמה שעלותה המוערכת מאות מיליוני שקלים.
5 צפייה בגלריה
"למה צריך להיפגש? אפשר להפיץ רפורמות ב-750 מיליון שקל בלי לדבר עם האוצר". סמוטריץ' נגד רגב
"למה צריך להיפגש? אפשר להפיץ רפורמות ב-750 מיליון שקל בלי לדבר עם האוצר". סמוטריץ' נגד רגב
"למה צריך להיפגש? אפשר להפיץ רפורמות ב-750 מיליון שקל בלי לדבר עם האוצר". סמוטריץ' נגד רגב
(צילום: אבי מועלם)
5 צפייה בגלריה
חיים כץ
חיים כץ
"רוצים לסגור את משרד התיירות"
(צילום: משה מזרחי)
הוא השיב לה בציניות: "לא מבין למה צריך להיפגש? אדוני ראש הממשלה, אפשר להפיץ רפורמות ב-750 מיליון שקלים בלי לדבר עם האוצר ובלי לדעת מאיפה הכסף מגיע. אז בשביל מה להיפגש?". בכירים באוצר, נזכיר, העבירו ביקורת על התוכנית שהציגה רגב וטענו כי אין לה מקור תקציבי.
שר התיירות חיים כץ, ששמע את דברי סמוטריץ', תקף בישיבה את התנהלות משרדו וטען: "באוצר רוצים לסגור את משרד התיירות. לא נותנים לי לנהל". כץ הוסיף: "אני אבוא לפה כל יום להציק לכם".
5 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו
עמיחי אליהו
"אנשים ברחוב מצפים לתגובה". עמיחי אליהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בשלב הזה הדיון עבר לסוגיות הביטחוניות, אז שרי עוצמה יהודית עמיחי אליהו ויצחק וסרלאוף מתחו ביקורת על היעדר התגובה לרקטה שנורתה אמש מעזה. השר אליהו אף מתח ביקורת על כך שמאמצי ההסברה של הממשלה גם בנושא הביטחוני וגם בנושא המשפטי אינם טובים. נתניהו השיב להם ואמר: "נגיב בזמן הנכון. לא צריך לרדוף אחרי כותרות פופוליסטיות".
וסרלאוף הגיב לטענת נתניהו ל"פופוליזם" ואמר: "אני לא צורך תקשורת אבל אני רוצה להסתכל על עצמי ולדעת שפעלנו כמו שצריך". השר אליהו גיבה אותו: "אנשים ברחוב מצפים לתגובה".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד קרא לפעול לגירוש משפחות מחבלים בהקדם. נתניהו נזף בו, וטען כי הוא לא הקשיב לדבריו בפתח הישיבה: "אני רואה את זה בחומרה". לשרי עוצמה יהודית השיב נתניהו כי ההחלטות יתקבלו בקבינט המדיני-ביטחוני, שיתכנס מאוחר יותר - והוזמן אליו יו"ר ש"ס אריה דרעי, על אף פסיקת בג"ץ בעניינו.
5 צפייה בגלריה
נתניהו ועידית סילמן במליאת הכנסת
נתניהו ועידית סילמן במליאת הכנסת
סילמן לחשה לנתניהו באוזן, והובכה: "את יכולה לומר זאת בקול"
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
סופגת ביקורת על ההסברה
(צילום: הדר יואביאן)
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, אף היא מהליכוד, התייחסה בישיבה על הביקורת שמעבירים השרים על הסברת המהלכים שהממשלה מבקשת לקדם - בהם המהפכה המשפטית: "אני עומדת תחת מתקפה גדולה של ביקורת". נתניהו אמר בתגובה: "אני עומד תחת ביקורת 40 שנה. מי שלא יודע לעמוד תחת ביקורת שלא יהיה פה".
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן קמה במהלך הדיון, ניגשה לנתניהו ולחשה לו באוזן שיש דיונים מסוימים שהיועצים לא צריכים להיות בהם. נתניהו אמר לסילמן, במה שנתפס על ידי השרים כמעין נזיפה: "את יכולה לומר זאת בקול ולא באוזן". התשובה של נתניהו הביכה את סילמן, שלדברי שרים רצתה להראות שהיא "ממתיקה סוד" עם נתניהו.
בפתח ישיבת הממשלה היה רגע משעשע כאשר כמה מהשרים נכנסו לישיבה עם יוגורט. ראש הממשלה העיר להם שלא מקובל להיכנס לישיבה עם אוכל, אז יצאה להגנתם השרה רגב: "אבל זה יוגורט". נתניהו השיב בבדיחות הדעת: "יוגורט זה גם אוכל". רגב ענתה: "אבל זה כמו קפה".