ענאן סאלח (52), תושב היישוב יפיע הסמוך לנצרת ואב לשלושה, הודה והורשע בניסיון חטיפת צעירה לשם ביצוע עבירות מין ונידון ל-54 חודשי מאסר בפועל. כך קבע השופט גדי צפריר, מבית המשפט המחוזי בנצרת.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון החטיפה בטבריה
תיעוד ניסיון החטיפה בטבריה
נאבקה בו בנחישות. בצעירה ותיעוד ניסיון החטיפה בטבריה
לפני כשנה, החליט סאלח, עובד ותיק במוסך בטבריה, לבצע עבירות מין בקורבן מזדמן. ביום הבחירות ב-1 בנובמבר הוא הגיע עם רכב שקיבל ממעסיקו לתחנה המרכזית בעיר, לאחר שהוריד את לוחיות הרישוי והתקין שתיים אחרות שאינן זהות.
עו"ד אבי פסטרנק עו"ד אבי פסטרנק
כשהבחין בצעירה הוא החליט לחטוף אותה בכוח לרכבו כדי לאנוס אותה. כשהיא חלפה לידו, הוא התנפל עליה וניסה לדחוף אותה לכיוון הרכב. היא נאבקה בו, צעקה, ובנחישותה הצליחה להשתחרר מאחיזתו. הצעירה פנתה מיד למשטרה ושוטרי מחוז צפון פרשו מחסומים ופתחו בסריקות אחד החשוד, ותוך זמן קצר הצליחו לעצור אותו. בתום החקירה הגיש סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון עו"ד אבי פסטרנק כתב אישום חמור נגד סאלח.
השופט גדי צפריר ציין בגזר הדין: "נתתי את דעתי לדברי הסנגור כי הנאשם ביקש את סליחת המתלוננת. לדבריו, הוא עובד במוסך בטבריה כ-33 שנים, מוערך מאוד בעבודתו, תורם הן למוסך והן לחבריו, מצבה הסוציו-אקונומי של המשפחה רעוע, והצטברו לחובתה חובות רבים". השופט הדגיש כי "יש להתחשב בנזק הנפשי, המורכב והמתמשך שנגרם למתלוננת כתוצאה ממעשיו, וכן בפוטנציאל הנזק שהיה עלול להגרם ממעשיו לגופה ולנפשה של המתלוננת, שבשל נחישותה הצליחה לחמוק מהנאשם וכתוצאה מכך הוא לא הצליח להשלים את מעשה העבירה. הנאשם הוא אדם בוגר ובר דעת, שיכול היה להבין את מעשיו ואת הפסול בהם, ובכל שלב יכול היה לחדול מהם".
תיעוד ניסיון החטיפה בטבריה

סאלח הורשע גם בפירוק חלק מרכב ושינוי זהות של רכב, נגזרו עליו, כאמור, 54 חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והוטלו עליו פיצויים בסך 12 אלף שקלים.
הצעירה בת ה-22 שחזרה את השתלשלות האירוע בשיחה עם ynet, לאחר האירוע: "הוא התנפל עליי מאחור וניסה למשוך אותי. נאבקתי עד שהשתחררתי. ניצלתי בנס, זה היה עלול להסתיים באסון". עוד היא סיפרה: "במאבק איתו נפלתי לכביש ושנייה לפני כן עבר אוטובוס, כמעט נדרסתי. עברתי את הסיוט של החיים שלי".
עו"ד אופיר שטיינר, שייצג את הצעירה מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה: "אנו מברכים על גזר הדין, ענישה משמעותית של מאסר בפועל הכרחית להרתעה, וטוב עשה בית המשפט כשהשית ענישה משמעותית גם במקרה של ניסיון עבירה. הנפגעת עודנה מצויה בניסיון לשקם את חייה ולהשיבם למסלולם, ובטוחני כי בגזר הדין יש כדי לסייע בכך".