שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן יסיים את תפקידו בקיץ הקרוב - ולא יעבור לוושינגטון לכהן כשגריר ישראל בארה"ב. כך הודיעה הערב (שישי) לשכת ראש הממשלה. ארדן, כך אישרה לשכת ראש הממשלה, קיבל הצעה לכהן כשגריר בוושינגטון - אך בחר לסיים את תפקידו ולשוב לארץ "בגלל שיקולים משפחתיים", לשון ההודעה.
2 צפייה בגלריה
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם בדיון לפני הצבעה בעניין בקשת הפלסטינים לקבלת חברות מלאה באו"ם
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם בדיון לפני הצבעה בעניין בקשת הפלסטינים לקבלת חברות מלאה באו"ם
השגריר ארדן. חוזר לארץ
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)
ארדן אמור לסיים באוגוסט כהונה של ארבע שנים כשגריר באו"ם. בין השיקולים המשפחתיים שעמדו מאחורי החלטתו לשוב ארצה, בין השאר העובדה ששניים מארבעת ילדיו ישרתו בצה"ל בשנה הקרובה. ארדן כיהן גם בשורת תפקידים כשר בממשלה מטעם הליכוד, והאחרון שבהם היה השר לביטחון פנים.
בסביבת נתניהו, נזכיר, הוחלט שלא להאריך את כהונתו של מייק הרצוג כשגריר ישראל בוושינגטון מעבר לשנה שלישית, כך שיסיים את תפקידו בנובמבר. שגריר מתמנה לתקופה של שלוש שנים ויכול לבקש שתי הארכות של שנה. בסביבתו של נתניהו הבהירו בחודש אוגוסט כאמור שהוא לא יאריך את כהונתו של הרצוג. מדובר כנראה במסר להרצוג שעדיף שלא יבקש הארכה, כדי שלא ייענה בסירוב.
2 צפייה בגלריה
ניקי היילי וח"כ דני דנון בהצהרה לתקשורת
ניקי היילי וח"כ דני דנון בהצהרה לתקשורת
ח"כ דנון לצד שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי. יחזור לתפקיד?
(צילום: אביהו שפירא)
נתניהו, כך פורסם ב-ynet לפני כשבוע, שוקל להציע לחבר הכנסת דני דנון מהליכוד את תפקיד השגריר באו"ם במקומו של ארדן. הוא נחשב לאחד המועמדים הבולטים, ובסביבת נתניהו מדברים על מינוי שגריר בעל ניסיון - שיתחיל מיד. בכיר בסביבת נתניהו העריך בשבוע שעבר שהסיכויים שדנון יקבל את התפקיד, שבו כיהן בעבר, "עומדים על 60%". ראש הממשלה צפוי להיפגש עם דנון ולהציע לו את התפקיד - אחרי ההודעה על סיום התפקיד של ארדן.
באוגוסט פורסם בערוץ 13 כי נתניהו נזף בשגריר הרצוג בשיחה סגורה על כך שלא דאג לו להזמנה לבית הלבן. מעבר לכך, גורמים בסביבת נתניהו נשמעו מותחים ביקורת חריפה על נשיא המדינה יצחק הרצוג, אחיו של השגריר, לאחר שהטיל עליו את האחריות לכישלון שיחות הפשרה סביב עילת הסבירות. כל זה קרה, נדגיש, לפני הטבח ב-7 באוקטובר.
כעת, כשארדן הודיע שלא ירצה לכהן כשגריר בארה"ב, נתניהו בוחן מינוי שגריר יליד ארה"ב - כמו מקורבו השר רון דרמר שכבר כיהן בתפקיד. דרמר, נדגיש, אינו מועמד כעת.