הלווייתה של לידר סוויסה יפה, היום
(צילום: ניצן דרור)

חבריה ובני משפחתה של לידר סוויסה יפה, בת ה-33 שנרצחה אתמול (ד') בלוד, ככל הנראה בידי שכנה שנעצר, ליוו אותה למנוחות בבית העלמין בעיר. אמה של לידר זעקה: "השכנה אמרה שהיא צעקה 'הצילו', אבל אף אחד לא הציל אותך".
"הכתר שלי, הכתר של הבית, תסתכלי כמה אנשים סביבך", הספידה סבין, אמה של לידר. "את לא לבד. למה לא עליתי? ישבתי באוטו, התקשרת ואמרת שאת נועלת את הבית ויורדת. איך אמא לא תרגיש שהילדה שלה לא בסדר? עליתי וראיתי אותך ברצפה. נבלה דקר אותך כשהיית בחולצה ורודה. אם הייתי עולה הייתי מצילה אותך".
3 צפייה בגלריה
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל, וזירת הרצח אתמול
( צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של לידר סויסה יפה
הלוויתה של לידר סויסה יפה
בני משפחה וחברים בהלווייתה של לידר סוויסה יפה, היום
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של לידר סויסה יפה
הלוויתה של לידר סויסה יפה
(צילום: דנה קופל)
"מה רצינו בסך הכול רצינו? היא הייתה בטיפולים, רצתה להביא ילד לעולם. הייתי אמורה לשלוח לכם הזמנה לברית, ובמקום שלחתי הזמנה להלוויה. הוא לקח לנו את הנשמה", המשיכה האם. "נזכור אותך לידר, כמה את יפה וצעירה. תישארי צעירה לנצח". האם סבין השמיעה קטע שבה ביתה שרה "אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא", וזעקה: "קומי, בבקשה קומי".
אתמול נרצחה לידר סוויסה יפה בלוד, כשאמה המתינה לה מחוץ לבניין המגורים כדי לקחת אותה לטיפולי פוריות בבית החולים. האם זיהתה שמשהו מתרחש ונכנסה פנימה - ואז ראתה את בתה מוטלת ללא רוח חיים בחדר המדרגות. בתום סריקות, המשטרה עצרה את שכנה, יעקב חיימוביץ' (41), שחשוד ברצח בנסיבות מחמירות. אתמול הוארך מעצרו של חיימוביץ', ובית המשפט קבע כי החשוד יובא בתוך יממה לבדיקה פסיכיאטרית בשל מצבו הנפשי.
"היא הייתה האחות הכי טובה בעולם, הילדה הטובה בעולם", סיפרה אתמול אחותה, קורל מזוז. "לא הייתה בה טיפת רוע, היא הייתה הבן אדם הכי טהור. אני לא יודעת איך להגיד את זה לילדים שלי. היא הייתה כל היום איתם - הייתה לוקחת אותם מהגן, מקלחת אותם, משחקת איתם, מרדימה אותם ועושה איתם הכול. רק אתמול נפגשנו".