"רוסיה פועלת כדי להבטיח את שחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית, וזאת ללא תנאי ומעבר להסכמות המתגבשות לעסקה לשחרור חטופים". כך אמר היום (רביעי) שר החוץ ישראל כ"ץ לאוקסנה לובנוב, אימו של אלכס לובנוב שנחטף לעזה ממסיבת הנובה - ומוחזק בשבי כבר 292 ימים.
1 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ״ץ בפגישה עם אוקסנה לובנוב אימו של אלכס שנחטף לעזה
שר החוץ ישראל כ״ץ בפגישה עם אוקסנה לובנוב אימו של אלכס שנחטף לעזה
פגישת השר כ"ץ ואוקסנה לובנוב. "גוברים הסיכויים להגעה להסכם"
השר כ"ץ, שהגדיר את שחרור החטופים כמשימה מספר אחת של משרד החוץ, שיתף את אוקסנה בפרטי שיחתו האחרונה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לדבריו, לברוב אמר לו את הדברים בשיחה בין השניים, ועדכן אותו כי נמשכים המאמצים לשחרור האזרחים הרוסים, בדומה לשחרור בעלי האזרחות הרוסית בעסקה הראשונה.
בשיחה עם לברוב סיפר כ"ץ כי הוא ביקש שרוסיה תמשיך ללחוץ להגעה לעסקה לשחרור כל החטופים, הזכיר את פעילותה בעבר בנושאים הומניטריים, כמו העלאת עצמות זכריה באומל ז"ל, והודה לשר הרוסי על מאמצי מוסקבה בנושא החטופים. כיום נותרו בעזה שני חטופים בעלי אזרחות רוסית, אלכס לובנוב ואלכס טרופנוב. החטוף השלישי בעל האזרחות הרוסית, אנדריי קוזלוב, חולץ על ידי כוחות הביטחון במבצע ארנון.
כמו כן עדכן השר כ"ץ את אימו של לובנוב בהתפתחויות האחרונות במגעים לעסקה לשחרור החטופים, ואמר לה כי גוברים הסיכויים להגעה להסכם. בשיחה שיתפה אוקסנה את כ"ץ בפעילות שהיא עושה ברוסיה להגברת המודעות בנושא החטופים.
בנוסף נמסר מטעמו של כ"ץ כי הוא שיתף את אוקסנה בכך שבכל פגישה מדינית שהוא מקיים, עם כל שר ושרת חוץ שעימם הוא נפגש ומעל כל במה, הוא מדגיש שלא תהיה שום הפסקת אש ללא עסקה לשחרור החטופים. "מאמצים אלו נושאים פרי, ויחד עם מאמצי המשפחות ומשרד החוץ להעלאת המודעות לנושא החטופים, הנוסחה שמחברת בין הפסקת אש לשחרור חטופים התקבלה על ידי הקהילה הבינלאומית", נמסר. "שר החוץ הדגיש כי הגברת הלחץ הצבאי וקבלת הנוסחה המדינית הנ"ל על ידי הקהילה הבינלאומית הן הסיבות העיקריות שבגינן חמאס מתגמש בעמדותיו ונע לכיוון עסקה".