הצטרפו למשדר הבוקר של אולפן ynet

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועדו הלילה (יום ב') במשך כשלוש שעות במסגרת המשך המשא ומתן בין הצדדים להקמת ממשלה חדשה.
2 צפייה בגלריה
פגישתם של נתניהו וסמוטריץ'
פגישתם של נתניהו וסמוטריץ'
פגישתם של נתניהו וסמוטריץ'
הפגישה, שבה השתתפו גם צוותי המשא ומתן של מפלגת הליכוד והציונות הדתית, התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים. הצדדים ישובו ויפגשו היום במטרה להקים ממשלת ימין בהקדם האפשרי.
אמש נשמע סמוטריץ' מפויס כשהתייחס לניסיונות להרכיב קואליציה בראשות נתניהו. הוא אמר כי "יש התקדמות משמעותית במשא ומתן, ואני יוכל לומר בביטחון מלא: בעזרת ה' תקום ממשלת ימין אמיתית בימים הקרובים". סמוטריץ' הרחיב: "גילינו רצון טוב והרבה מאוד הבנה כדי שנוכל להקים את הממשלה בהקדם, ואני מעריך שאנחנו לקראת השלמת המשימה החשובה".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ' מגיע לפגישה עם נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
הדברים נאמרו בעל רקע אמירותיו של סמוטריץ' בשבוע שעבר, שתקף את התנהלות הליכוד והאשים כי המפלגה "החליטה לקבוע פגישות משא ומתן בקושי אחת לשלושה ימים, ובין לבין להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו'פרשנים' לשקר, לקלל ולגדף אותנו בוולגריות". בליכוד, מנגד, מתחו ביקורת על סמוטריץ': "הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג'ובים ובוא לחתום על הקמת ממשלת ימין על מלא".
סמוטריץ': "בעזרת ה' תקום ממשלת ימין אמיתית בימים הקרוביםון
(צילום: ועידת החינוך הלאומית. מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון)

על הנושאים שנותרו פתוחים במשא ומתן אמר סמוטריץ' אתמול בצהריים כי "לא מדובר במחלוקת על תיקים או על תפקידים, אלא על הדרך למימוש הערכים והאידיאולוגיה בכל הנוגע למשילות, הסדרת ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט וחיזוק הזהות היהודית". הוא התייחס לדרישתו להוציא את המנהל האזרחי ממשרד הביטחון, בטענה כי "לא יכול להיות שיותר מחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון חיים תחת ממשל צבאי, כמו אזרחים סוג ב'".
סמוטריץ' נחשב לאגוז הקשה ביותר לפיצוח בניסיונות להרכיב ממשלה חדשה. יו"ר הציונות הדתית מסרב לתת יד להחלפת יו"ר הכנסת - עד שהפרטים המלאים יסוכמו איתו. אחרי שמיקי לוי מיש עתיד יוחלף ביו"ר שזהותו עדיין לא נקבעה, תפעל הקואליציה להעביר חקיקה שתאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר, ורק אז כנראה תושבע הממשלה.