2 צפייה בגלריה
טלי דשקוב
טלי דשקוב
הפעוטה דשקוב והסייעת זבירוב, שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות
(צילום: יריב כץ, מתוך אתר אדנקלסניקי)
גינאדי דשקוב, אביה של הפעוטה טלי דשקוב (3), סיפר הערב (רביעי) על תחושותיו בעקבות הסגרתה לישראל של אולגה זבירוב, הסייעת שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של בתו. "סוף-סוף, אחרי כל השנים האלה, אני מקווה שהצדק ייעשה", אמר.
לדבריו, "הייתה לי תקווה שזה יקרה, אבל זה לא משמח אותי. אני רוצה שייעשה צדק, וזה מה שצריך לקרות. לפני כמה ימים הייתי בנסיעה לעבודה, והפרקליטה התקשרה והודיעה לי שתפסו את הסייעת. הייתי בשוק, זה הפתיע אותי. הייתה הרגשה שזה סוף-סוף קורה". 
הוא ציין כי הטרגדיה המשפחתית השפיעה על נישואיו, וסיפר: "יש לנו ילדה בת 11, אבל אשתי ואני התגרשנו. המקרה השפיע בצורה קשה גם עליי וגם על אמא של טלי, יש לזה קשר לגירושים שלנו. עברנו הרבה, גם אני וגם היא. היו תקופות קשות מאוד. היו הרבה ימים שחורים וזה בהחלט השפיע".
הוא הוסיף: "טלי הייתה ילדה מדהימה. היא נולדה בשנת 2008 והייתה צריכה להיות היום בת 15. זה קרה שבוע לפני יום ההולדת שלה. בשבוע הבא תהיה אזכרה שלה".
2 צפייה בגלריה
טלי דשקוב
טלי דשקוב
"הייתה ילדה מדהימה". דשקוב
(מתוך אתר אדנקלסניקי)
כאמור, זבירוב הוסגרה הבוקר לישראל, תשע שנים לאחר שנמלטה לאוקראינה. היא הואשמה עם בן זוגה של בעלת הגן, נהג ההסעות איוון אולוס, בגין שכחת הפעוטה ב-2011 ברכב שהחום שבו הגיע ל-90 מעלות. חרף היעדרותה, זבירוב הורשעה בנובמבר 2013 בגרימת מוות ברשלנות. אולוס הורשע גם הוא, ובאותה שנה נגזרו עליו שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי.
בשנת 2014, לאחר הרשעתה ובטרם דיון הטיעונים לעונש, נמלטה זבירוב לאוקראינה, מדינת אזרחותה, ומאז לא שבה. לאורך השנים נעשו ניסיונות רבים להשיבה לישראל לצורך המשך ניהול ההליך הפלילי, אך בשל היותה אזרחית אוקראינה לא היה אפשר להסגירה. עם זאת, ברגע שעברה זבירוב במעבר הגבול לסלובקיה, התקבלה "התרעה אדומה" אצל הרשויות בישראל, והחל ההליך המשפטי להסגרתה.
בדיון הבוקר הסכים סנגורה של זבירוב להארכת מעצרה עד להחלטה אחרת, מכיוון שלא הספיק לשוחח איתה בטרם הוסגרה והובאה לבית המשפט. השופטת לימוד חלד רון נענתה לבקשת הסנגור לקיים דיון נוסף בעניין מעצרה ב-8 בחודש - תאריך אזכרתה של דשקוב. מנגד, בפרקליטות עמדו על הארכת מעצרה של זבירוב עד לתום ההליכים.
בתוך כך, בבית משפט השלום בנתניה חודשו ההליכים בתיק הפלילי נגד זבירוב, לאחר שנדחו עקב בריחתה מהארץ לאחר הרשעתה - ולפני שלב הטיעונים לעונש והסגרתה היום. סנגורה ביקש לקבוע מועד לדיון בהקדם, מכיוון שלדבריו זבירוב עצורה כבר מדצמבר 2022 במדינה זרה. הדיון בשלב הטיעונים לעונש בתיק הפלילי יתקיים בספטמבר השנה אצל שופטת אחרת, מכיוון שזו שדנה בתיק והרשיעה את זבירוב פרשה לגמלאות ב-2014.